BMW M135i xDrive (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | M135i xDrive |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 1.000 km |
In een witte blijf je zitte ;-)
- 1.000 km
Met een vertraging van 6 weken (Coronasluiting BMW fabrieken) is vorige week mijn M135i Xdrive afgeleverd.
Met electrificering van het auto-aanbod wat de komende jaren vol gas door gaat zetten wilde ik heel graag nog een keer een hatchback met veel vermogen op benzine. Ik heb de afgelopen tijd met van alles gereden; A35 AMG (nóg duurder dan de BMW, te veel bling interieur), Focus ST (heerlijke auto, saai interieur, hoop aandrijfreacties in stuur), Audi S3 (deed me weinig, mooi interieur) en de Mini Clubman JCW (zelfde motor als M135, maar verouderd interieur en nóg hogere afschrijving)
Uiteindelijk was voor mij de M135i het beste compromis; ik vind hem dik maar niet té, ik kan hier zakelijk ook prima mee aankomen. Mooi en strak interieur, geweldige navi en connectiviteit. Ik wil wegblijven van de FWD-RWD discussie, ik kan alleen maar zeggen dat de combinatie van Xdrive i.c.m. het mechanische sperdiff op de vooras super werkt; je kunt zo ongenadig hard een bocht of rotonde uit accelereren dat je je iedere keer weer bedenkt dat het kennelijk nóg harder kan. Ik was op zoek naar een snelle luxe hatch die onder álle omstandigheden snel is, en mijn keuze is op de BMW gevallen, en ik zit dagelijks met een grote grijns achter het stuur. Ik ga in mijn volgende review in op de ervaringen met de auto zelf, maar wilde even beginnen met een iets algemener verhaal. Tot de volgende!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.