BMW i5 eDrive40 M Sport Edition Touring (2025)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | i5 eDrive40 M Sport Edition Touring |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 150 km |
| KM-stand laatst | 503 km |
De eerste week
- 503 km
Begin dit jaar koos ik me mijn volgende wagen uit.
Het zou alvast geen SUV zijn, en elektrisch.
Er vier kandidaten die de eerste selectie doorstonden: ID.7 Tourer, A6 e-tron sportback (met de kleine accu), BMW i5 Touring en Volvo ES90
De Volvo viel quasi onmiddellijk af, een pak duurder, de foto's overtuigden me niet echt en een testrit was niet mogelijk.
De andere wagens werden op dezelfde dag getest, de ID.7 vond ik nogal mweh, het interieur van de A6 e-tron stond me niet echt aan (veel te druk) , dus zo kwam de BMW als enige aan de eindmeet.
Ik koos de i5 met M-sportpakket, omdat ik dat er een tijdelijke actie was waardoor dat "gratis" was. Ik koos voor een Phytonic Blue exemplaar, met mokkabruin veganza, de obligate trekhaak, het technology pack, het comfortpack, driving assistance pack professional en de adaptieve ophanging met vierwielsturing.
Als velgen koos ik voor 19", 936M, omdat die een 25 km extra range opleveren.
Op voorhand had ik wat schrik voor de kleur, maar in real life is het een geweldige kleur.
Ik heb de wagen nog maar enkele dagen in mijn bezit, ik zit dus nog in de wittebroodsweken.
In vergelijking met de vorige wagen (Model 3) is dit een enorme vooruitgang in comfort (vering, geluidsisolatie, muziekinstallatie) en uitrusting. Die model 3 reed als een kart en was een pak sneller, maar deze i5 is voor mij meer dan snel genoeg.
Waar ik op dit ogenblik ook echt tevreden over ben, is het Driving Assistance Pack Professional. Het biedt naast adaptieve cruisecontrole en lane assist nog wel enkele andere leuke dingen zoals verkeerslichtherkenning. Rijden wordt wel heel zen met dit systeem, een flinke verbetering tov de autopilot van Tesla wat mij betreft (na dit beperkt aantal km).
Verbruik is het enige punt waar de BMW echt wel minder scoort dan de model 3, maar het is dan ook een flink uit de kluiten gewassen voertuig. Tot nu toe schommelt mijn verbruik tussen de 17.5 - 18 kWh/ 100 km (bij temperaturen van 2-6 °C), maar ik heb nog niet op de autosnelweg gereden (bijna uitsluitend zone 50 en 70).
En over dat uit de kluiten gewassen zijn: de auto parkeren is niet altijd zo eenvoudig, zelfs niet met de kleinere draaicirkel van de vierwielsturing. Maar dat wist ik op voorhand.
En verder zijn er ook zoveel instellingen dat ik nog wel even bezig ga zijn om alles in te stellen zoals ik dat wil.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW i5 Touring M60 xDrive M-Sport Carbon I Elek.Trekhaak I Stoel Vent.
- 2025
- 15.637 km

BMW i5 eDrive40 M-Sport - Onderstel Prof - Driving Ass Plus - Comfortstoelen
- 2025
- 4.366 km

BMW i5 Touring (g61) M60 601pk xDrive Automaat I Individual I Panoramadak I Bowers & Wilkins I HUD I 21 Inch I M Sportpakket Pro I Elek. Wegkl. Trekhaak I LED I
- 2024
- 8.285 km
Lees ook

Op de ruimtelijke tour: BMW i5 Touring vs. Volkswagen ID7 Tourer - Vergelijkende Test

Hyundai Crater Concept heeft zijspiegels die je mee kunt nemen in je broekzak

Terug naar bescheiden tijden met deze Toyota Corolla Coupé - In het wild

Test: Opel Mokka Electric GSE - van zescilinder naar stekker: Mokka GSE knalt

Lezersreacties (0)
Reageren