BMW i3 94Ah (2018)
autoreview

Signalement
Uitvoering | i3 94Ah |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 2.500 km |
KM-stand laatst | 4.000 km |
Mijn blauw racemonster
- 4.000 km
Na 1 jaar in mijn (grootste miskoop ooit) Peugeot 308 sw diesel te hebben gereden was ik er klaar mee. Tja dan moet je wat anders maar wat dan.
Misschien maar volledig elektrisch gaan rijden? Samen met mijn lief maar eens wezen kijken naar de Hyundai Ioniq. Pracht bak, man wat reed dat lekker.
Heel beheerst weg gelopen, eerst maar eens mijn verstand gaan gebruiken.
Na een paar dagen denken, toch maar een afspraak gemaakt om nog eens te babbelen.
Is zo’n bmw ding niet wat, vroeg mijn lief. Nou we kunnen een ritje gaan maken. Zo gezegd zo gedaan. Kregen we een i3 s mee met alles der op en der aan!
Man wat reed dat lekker! tussen stopje gemaak, rondje gelopen om de auto.
Beiden kwamen tot conclusie dat je i3 moet zien als moderne kunst. In het begin denk je wat een gedrocht, maar als je langer kijkt wordt het steeds mooier. (Net zoals een paar biertjes, dan word de wereld bij mij ook altijd een stuk mooier!
Toevallig na wat zoekwerk kwam ik een i3 tegen. Waar de kop net af was 2500 op de teller en geboren in september 2018.
Helaas niet met alle toeters en bellen. Maar wel voor een hele nette prijs! (Wilde niet allebei mijn nieren verkopen).
Proefritje gemaakt! Ik was verkocht! (voelde me net Katja Schuurmans met haar computer, “maar nu heb ik er een” de oudere lezers zullen deze reclame vast nog wel kennen).
Deal was zo gesloten, die waardeloze fransoos ingeruild en na een uurtje had ik nieuw speelgoed! (En Hyundai maar afgebeld)
Maar goed! Jullie willen natuurlijk weten wat ik van mijn nieuw speelgoed vind!
Allereerst de accu. Heen en weer naar mijn werk is ongeveer 130 km. Voornamelijk 100 km per uur snelweg en aan het eind van de dag hou ik nog 60 km rijbereik over! Dikke prima! Snel laden gaat ook prima in 20 minuten op de 90%.
Rijcomfort ook prima, lekkere instap, je zit niet met schouder tegen schouder naast elkaar.
De voorstoelen zien er niet heel stevig uit maar zitten heerlijk!
Hij is best stug met drempels.
Wat helemaal heerlijk is, ik rijd iedereen der uit bij het stoplicht (blijf soms net een kind) hij trekt snel op. Meestal rijd ik binnen de bebouwde kom op eco-pro modus. Het scherpe en het bijtgrage is er dan vanaf.
Verder ligt ie goed de weg! (Ook als je 150 rijd, de accu is er alleen minder blij mee).
Ik heb geen accustress, het is gewoon een kwestie van wennen en plannen. Na 2 dagen
was ik dat kwijt. Rijd gewoon met de klimaatcontrole op automatisch. De rem gebruik ik allen met starten. Het one pedal driving is ook erg wennen maar na een paar dagen is dat ook voorbij. (Het inschatten wanner het pedaal loslaten had ik ook snel door)
De achterdeuren blijven apart, niet heel handig, maar ook niet heel vervelend! Interieur is top en stijlvol afgewerkt. Het xl scherm op het dashboard is makkelijk te bedienen en gebruiksvriendelijk!
Behalve de ruitenwissers in stand recht op zetten, wat een gedoe was dat!
Pluspunten:
+ accuradius (kan altijd meer, maar voor mij is het voldoende).
+ het berekenen van hoeveel km je nog kan is heel nauwkeurig.
+ zitten en zicht is prima!
+ interieur ziet er niet goedkoop uit!
+ voorlopig geen wegenbelasting.
+ lekker goedkoop tanken. (Ben in het bezit van zonnecollectoren
Minpunten:
- kofferbak is niet heel ruim.
- de app van bmw is ronduit k*t. Werkt traag en bij een iPhone 8 zie je niet het tijdstip wanneer de auto vol is! (Past niet in mijn scherm)
Kortom ik ben tevreden en nog steeds blij met de auto.
De enige die minder blij is dat is mijn hond. Die mag niet meer op de achterbank (lichte bekleding)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.