BMW 745e (2020) #3

autoreview

BMW 745e (2020)

Signalement

Uitvoering745e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabeler kan niet

  • 110.000 km

Ik heb de BMw 440i cabrio ingeruild. Deze auto was echt fun, maar weinig functioneel. Aangezien ik wat minder wil gaan werken en net opa ben geworden wel belangrijk. Dus gekozen voor een comfortable reisauto, de BMW 745e. Voor de hybride gekozen vanwege de lagere wegenbelasting, hoge vermogen (390 pk) en toch zuinig. Nu heb ik hem pas een paar dagen maar het is allemaal waar. De aandrijflijn heeft geen enkele moeite met de grote jongen (2 ton). Maar hoewel hij in iets meer dan 5 seconden naar 100km per uur kan, daagt deze bmw je beslist niet hiertoe uit. In tegenstelling tot eerdere bmw's die ik heb gehad. Dit is gewoon een auto die de bestuurder zelf in de comfort mode zet. De actieradius van 50km elektrisch lijkt niet veel, maar ik verbaas mij toch hoeveel je op de batterik rijd met woonwerk, boodschap en naar het terras.
De eerste indruk zou ik overweldigend willen noemen. Alles is met leer bekleed, alleen maar zachte materialen en allr knopjes en functies.....pfff. Ik denk dat ik volgend jaar weet waar alles zit en hoe alles werkt. Het is wel heel veel. En hoewel het echt een grote auto is, stuurt het scherp als een middenklasse. Wellicct komt dit ook door de meesturende achterwielen.

de eerste 20,000

  • 120.000 km

De eerste 20.000 km zitten er op. En normaal rijd ik een auto een jaar of drie, maar ik krijg het gevoel dat deze auto weleens de laatste zal kunnen zijn. Ik heb namelijk al veel auto's gehad, maar nog nooit zo'n goede en fijne auto. En, het gevoel bekruipt mij dat het ook niet beter kan worden. Tenslotte, wat voor auto moet je kopen die nog fijner rijdt dan deze 7-serie. Dit maakt wel duidelijk hoe tevreden ik over de 7-serie ben. Door de plug-in kom ik op een gemiddeld gebruik van 1:17. Maar als je ermee naar Spanje rijdt en tussendoor niet oplaadt dan zal hij heus gemiddeld wel wat lusten op de 3.0 6cylinder. Wat overigens de fijnste motor van BMW is volgens mij. Niet het stoere als de 4.2 8 cylinder die ik in mijn eerdere 6-serie had liggen, maar wel soepel met meer dan voldoende vermogen en vooral probleemloos. Het is ook by far de meest luxueuze auto die ik ooit heb gehad. Aangezien mijn bedrijf ook in Frankrijk start, kan ik dus regelmatig mooie en fijne ritten maken. Want als het even kan verkies ik mijn 7-serie boven de auto van de zaak (MB GLC Coupe).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.