BMW 740i High Executive (2016)

autoreview

BMW 740i High Executive (2016)

Signalement

Uitvoering740i High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf145.500 km
KM-stand laatst184.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fantastische auto, beter als verwacht

  • 145.500 km

Vorige week maandag mijn nieuwe auto opgehaald, een BMW 740i. Voor mij op dit moment mij ultieme auto, mooie looks, prima prestaties en een ontzettend comfortabele reisgenoot. Zondag jongstleden gelijk naar Parijs gereden om de auto te te testen, en ik kan niets anders zeggen als dat dit toch wel heel dicht bij perfectie komt.
Constant 140/150KM/H gereden en een gemiddelde van 1:11.4 dus dat is een prachtige getal, waar je zeker met de B58M motor erg tevreden mee mag zijn.

De prestaties van de motor zijn toch wel te omschrijven met het woord: fenomenaal. De motor maakt een prachtige diepe roffel ( bijna 8 cilinder geluid) en als je het pedaal intrapt komt die gigantisch van zijn plek, echt bizar wat een vermogen deze auto heeft, en hoe soepel je naar de 200 + km/h gaat.

Het comfort is waarvoor ik hem gekocht heb, de auto is echt een oase van rust en een hele fijne plek om je in te verplaatsen. De auto is stil wanneer hij stil moet zijn en door het premium audio systeem waan je je echt in een oase van rust.

Op dit moment heb ik nog geen min-punten te melden, behalve dat je echt merkt dat er veel afgunst is naar dit soort auto’s, mensen laten je niet invoegen, of rijden je dicht met ritsen. Maar dat hoort erbij zeggen ze.

Wordt vervolgd in enkel maanden, wanneer ik wat meer KM heb gereden.

Fijne reisgenoot

  • 159.600 km

Ondertussen al weer 15.000km mee gereden, erg veel als je het mij vraagt, te veel eigenlijk voor een benzine, maar wat is dit een fijne auto zeg. Wij zijn zojuist terug gekomen van 2 weken vakantie in Italië/ Frankrijk en wat een alleskunner. Eergisteren 13 uur achter elkaar gereden zonder te stoppen ( op 2 keer tanken na) en het is gewoon zo goed. De B58 motor bied precies wat je nodig hebt. Ik heb heel veel stukken echt goed door kunnen rijden, met snelheden oplopend tot 250/260km/h. Wat ik wel doe is de auto in de sport individual zetten, ik zet het sturen en onderstel dan op sport, motor en versnellingsbak blijven op comfort. Dit zorgt er voor dat de auto net wat meer vertrouwen geeft.

Het comfort in het algemeen is dus echt ontzettend goed, en je merkt dat dit echt een rijders auto is ( voor zover het nog een rijders auto is in dit segment) tegenover bijvoorbeeld een Mercedes-Benz S-Klasse of Audi A8.

Minpunten: ja die zijn er, ik vindt dat er veel kraakjes en piepjes waren in het begin, dit hoor je van veel BMW eigenaren die een redelijk nieuw model hebben, het (plastic) hout gaat kraken, de kapjes van de geluidsboxjes kraakten. Hier stoorde ik mij echt gigantisch aan, en heb ik voor zover mogelijk weg laten halen. Het klinkt misschien overdreven, maar ik ben in staat een auto weg te doen voor een kraakje/ piepje.

Voor de rest eigenlijk niks te melden, ongeveer 4 weken geleden de remblokken achter laten doen, dit koste €389,- bij de BMW specialist.

Service beurt is die nu na de vakantie aan toe en zal die eerdaags krijgen.

Ik ben nogsteeds in dubio wat ik doe, of ik de auto helemaal op rij ( tot 220.000 KM, in Nederlandse ogen afgeschreven) of dat ik hem nu nog verkoop. Ik denk dat ik hem door ga rijden tot 220.000km, daar dit echt een ontzettend fijne auto is.

Mochten er updates zijn meld ik mij!

Nog steeds tevreden

  • 181.000 km

De auto heeft de laatste maanden niet stilgestaan, en heb er veel van mogen genieten. Blijft een ontzettend fijne auto. Eerdaags worden er 2 luchtbalgen aan de voorzijde vernieuwd, en komen de zomer wielen er weer onder. In de tussentijd veel mee op en neer gereden van NL-Parijs/ NL-London.

Wat mij blijft verbazen is de kwaliteit van het interieur, er staat nu 180.000+ op de teller, en het interieur ziet er nog net zo uit als hoe ik hem kocht, nu verzorg ik de auto uiteraard ook erg goed, maar toch merk je wel dat BMW echt kwaliteit heeft gebruikt.

Buiten een gescheurd slangetje van de koelvloeistof (€5,-) heb ik nog geen reparaties gehad en ben ik zoals u zult begrijpen dus erg te spreken over de auto.

Maar door een constante onrust ben ik toch al weer aan het kijken naar een opvolger, er staan een paar auto’s op de shortlist:
Audi SQ7
BMW X5 30D
BMW 745E
Porsche Panamera 4S

Betreft de 745E ben ik zeer serieus aan het rondkijken, maar het grootste euvel aan deze auto is de veel te kleine tank van 46L…..

We zullen zien wat de tijd brengt, deze komt in ieder geval eerdaags op autoscout waarschijnlijk 😉

Ingeruild

  • 184.000 km

Vandaag is de 740i ingeruild voor een zeer frisse 745E, waar ik uiteraard ook weer een review over zal schrijven. Ontzettend veel plezier gehad van de 740i, maar werd te oud, en kilometerstand te hoog.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.