BMW 740e iPerformance High Executive (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 740e iPerformance High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 16.500 km |
KM-stand laatst | 123.000 km |
BMW 740e-hybrid
- 37.500 km
Na vele leuke kilometers met mijn 640d GC, toch weer een BMW aangeschaft. Ditmaal een 740e met vele toeters en bellen. Ik heb nu een dikke 20.000 km met deze auto gereden en ik heb tot nu toe geen klachten. Ik heb de auto aangeschaft met 16.500 km op de teller en dat scheelt toch een 40.000,00 € i.v.m. de nieuwprijs.
Wat zit er op: Azuritzwart (individual-kleur), Comfortzetels in mokka kleur, electrische zonnewering, driver assistance pack plus, 19 inch-velgen, glazen zonnedak, Harmann-Cardon sound-system, enz...
Het rijden: een zalig comfortabele wagen (ik heb ook de S-klasse van Mercedes geprobeerd: die is nog wat comfortabeler, maar ik vind mezelf daar nog wat te jong voor), die ook sportief uit de hoek kan komen. De wagen is zeer snel als het moet, maar daar liggen zijn grootste kwaliteiten niet. Die zijn de stilte, zeker als je electrisch rijdt, de zalige muziekinstallatie, de heerlijke zetels, en vooral het verbruik. Nu, aan 2.3 l/100 km kom ik uiteraard niet maar ik zit zo rond de 6,5 l/100 km en dat haalde ik zelfs met de 640d nooit. Minpunten zijn de kleinere maar toch bruikbare koffer, en het formaat bij het parkeren in parkeergarages. Maar dit is mijn beste wagen, die ik reeds aangeschaft heb. De auto benadert (voor mij althans) de perfectie. Zeer tevreden, dus!
Update 75000 km
- 75.000 km
Ik heb de wagen nu al weer 2 jaar in mijn bezit en wat kan ik vertellen over de auto? Weinig nieuws behalve dat deze wagen absoluut storingsvrij is. Ik sta echt versteld van de opmerkelijke bouwkwaliteit. Mag natuurlijk ook wel voor deze prijs maar mijn vorige BMW was minstens even duur maar was toch niet vrij van storingen. Maar van deze wagen ben ik heel erg tevreden.
Als ik dan toch een minpunt moet vermelden is dit het volgende: de centrale armsteun blijft maar rammelen. In de garage hebben ze er al enkele keren aan gewerkt maar als ik het skiluik erachter enkele keren geopend heb, is de rammel er weer. Maar storend is het niet echt.
Update 100000 km
- 100.000 km
We zijn ondertussen al weer 25000 km verder, en ik vind de auto nog steeds top! Ik heb enkel last gehad van een defecte elektrische kachel, zodat de auto 's morgens niet opwarmde zolang ik elektrisch reed. Dit is door BMW onder garantie opgelost, dus geen klachten hierover. Het blijft techniek, er kan altijd iets stuk gaan. In vergelijking met mijn vorige BMW (640d GC) is het wel opvallend dat de kwaliteit en duurzaamheid van de gebruikte materialen stukken beter is. Wat mij echter nog het meeste verwondert over deze auto, is het feit dat ik na 100.000 km nog steeds met mijn eerste remblokken rondrijd. Ik ben nu wel geen hooligan op de weg maar toch. Ook het comfort blijft ongeëvenaard (behalve dan door Mercedes misschien, maar daarmee kan ik niet vergelijken). Ik kijk uit tot de volgende 7-serie op de markt komt, dan ga ik waarschijnlijk na enkele jaren terug zo'n klasbak aanschaffen.
Auto verkocht
- 123.000 km
De BMW is na een 5-tal jaar de deur uit. Altijd tevreden geweest van deze wagen maar de nieuwe 7 reeks vond ik niet meer mooi. De wagen is vervangen door een Mercedes GLE Coupé 350e.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 7-serie ///M 750i xDrive High Executive M SPORT / B&W !
- 2015
- 149.881 km

BMW 7-serie 220i 192PK Gran Tourer 7p. High Executive
- 2019
- 105.360 km

BMW 740e iPerformance HYBRIDE AUT. High Executive 360 VIRTUAL SCHUIFDAK ACC ASSIST NAVI MEMORY SFEERVER. GARANTIE NAP APK
- 2016
- 164.381 km