BMW 730i Executive (1993) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 730i Executive |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 264.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na diverse BMW´s gereden te hebben, o.a. 3- en 5-serie, was ik op zoek naar een 7-serie. De 730i die ik nu heb is een van de laatste uit de serie e32 genaamd. De auto heeft veel opties die eigenlijk geen opties zijn omdat dit gewoon hoort op zo´n auto. Airco, leder, schuif- kanteldak, automaat, cruisecontrol en airbags met gordelspanners. Allemaal comfort- en veiligheidsverhogend. Meteen ook het sterke punt van deze wagen: het rijgevoel is geweldig zelfs iets beter als de 530 die ik hiervoor had. Er is ook een nadeel aan een 7 serie als je eenmaal verwend bent kun je niet meer terug en als je in een andere wagen rijdt heb je echt het koekblik gevoel.
PROBLEMEN
Echte problemen zijn er niet geweest alleen onderhoud, het volgende is vervangen radiateur, thermostaat, visco vin , alle remvoeringen en de airco is opnieuw gevuld. op de airco vullen na doe ik zelf het onderhoud, anders moet je zo´n bak niet kopen. Als je het moet laten doen loop je er op leeg.
Bovenstaande was tot 2004 en 315000km en nu een update tot heden.
Koppaking vervangen bij 315000km was nog de eerste dus niet abnormaal bij deze kmstand, omdat de wagen op lpg loopt ook de kop vervangen ,alles bijelkaar met gebruiktekop en paking en bouten zon 325 euro kwijt .Dit is natuurlijk een behoorlijke reparatie die ik zelf heb uitgevoerd, en ook meteen de grootste reparatie . Verders nog het volgende vervangen : benzinepomp, cardanas , remschijven+blokken,silentblocs achter,aircocondensor,spoorstangen,pendelstangen, en uitgelijnd + 4 nw dunlopbanden.
alles is door mijzelf uitgevoerd en met gebruikt matriaal, ook heb ik de wagen voor zien van een 8-12cyl motorkap met brede nieren en de auto kompleet laten spuiten .
Als ik nu alles optel wat ik aan onderhoud,brandstof,verzekering/belasting en afschrijving op restwaarde 0 euro kwijt ben kom ik uit op 12cent de km.
Update : na 420000km en een probleen met een lekke benzine slang , slang onder weg kapot gegaan mijn vrouw was op weg naar huis en die heeft zon 10km met een lekke slang gereden , veel geluk gehad dat de wagen niet is afgefikt want de benzine droop onder de motor uit , nieuwe slang erop van zon 30cm probleem opgelost.
In dec naar de keuring geweest en speeling op de pitmanarm van het stuurhuis en een stabilisator achter , ok geen probleem stabilisator gekocht nieuw 25euro en stuurhuis gebruikt voor 150 euro , echter toen ik het stuurhuis helemaal eronder uit had bleek dat de klembout van de pitmanarm los zat, arch vervelend 150 euro wegegooid , achteraf had ik dat moeten weten omdat het stuurhuis niet lekte en als een uitgaande as zoveel speeling had gehad hij zeker nat moest zijn, een reparatie die eigenlijk niet nodig was dus . Verders winterbanden eronder en maar eens de winter doorkomen .
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.