BMW 730i Executive (1993) #2

autoreview

BMW 7-serie

Signalement

Uitvoering730i Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf264.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na diverse BMW´s gereden te hebben, o.a. 3- en 5-serie, was ik op zoek naar een 7-serie. De 730i die ik nu heb is een van de laatste uit de serie e32 genaamd. De auto heeft veel opties die eigenlijk geen opties zijn omdat dit gewoon hoort op zo´n auto. Airco, leder, schuif- kanteldak, automaat, cruisecontrol en airbags met gordelspanners. Allemaal comfort- en veiligheidsverhogend. Meteen ook het sterke punt van deze wagen: het rijgevoel is geweldig zelfs iets beter als de 530 die ik hiervoor had. Er is ook een nadeel aan een 7 serie als je eenmaal verwend bent kun je niet meer terug en als je in een andere wagen rijdt heb je echt het koekblik gevoel.

PROBLEMEN

Echte problemen zijn er niet geweest alleen onderhoud, het volgende is vervangen radiateur, thermostaat, visco vin , alle remvoeringen en de airco is opnieuw gevuld. op de airco vullen na doe ik zelf het onderhoud, anders moet je zo´n bak niet kopen. Als je het moet laten doen loop je er op leeg.

Bovenstaande was tot 2004 en 315000km en nu een update tot heden.
Koppaking vervangen bij 315000km was nog de eerste dus niet abnormaal bij deze kmstand, omdat de wagen op lpg loopt ook de kop vervangen ,alles bijelkaar met gebruiktekop en paking en bouten zon 325 euro kwijt .Dit is natuurlijk een behoorlijke reparatie die ik zelf heb uitgevoerd, en ook meteen de grootste reparatie . Verders nog het volgende vervangen : benzinepomp, cardanas , remschijven+blokken,silentblocs achter,aircocondensor,spoorstangen,pendelstangen, en uitgelijnd + 4 nw dunlopbanden.
alles is door mijzelf uitgevoerd en met gebruikt matriaal, ook heb ik de wagen voor zien van een 8-12cyl motorkap met brede nieren en de auto kompleet laten spuiten .

Als ik nu alles optel wat ik aan onderhoud,brandstof,verzekering/belasting en afschrijving op restwaarde 0 euro kwijt ben kom ik uit op 12cent de km.

Update : na 420000km en een probleen met een lekke benzine slang , slang onder weg kapot gegaan mijn vrouw was op weg naar huis en die heeft zon 10km met een lekke slang gereden , veel geluk gehad dat de wagen niet is afgefikt want de benzine droop onder de motor uit , nieuwe slang erop van zon 30cm probleem opgelost.

In dec naar de keuring geweest en speeling op de pitmanarm van het stuurhuis en een stabilisator achter , ok geen probleem stabilisator gekocht nieuw 25euro en stuurhuis gebruikt voor 150 euro , echter toen ik het stuurhuis helemaal eronder uit had bleek dat de klembout van de pitmanarm los zat, arch vervelend 150 euro wegegooid , achteraf had ik dat moeten weten omdat het stuurhuis niet lekte en als een uitgaande as zoveel speeling had gehad hij zeker nat moest zijn, een reparatie die eigenlijk niet nodig was dus . Verders winterbanden eronder en maar eens de winter doorkomen .

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.