BMW 535i Gran Turismo High Executive (2010)

autoreview

BMW 535i Gran Turismo High Executive (2010)

Signalement

Uitvoering535i Gran Turismo High Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf88.400 km
KM-stand laatst106.500 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De 1e 1000 km zitten erop!

  • 89.500 km

Over een tijdje rijden we allemaal elektrisch. Niets mis mee maar ik wilde toch nog even een lekker dikke auto met dito motor. En zo geschiedde!

Een dikke BMW 535i High Executive met 306pk en 400Nm bij 1200 toeren. Mooie specs! Maar hij weegt wel 1900 kg. dus een echte sportauto is het niet.

Deze Bimmer heeft pas 88.000 km. gereden en dat is te zien. Van binnen en buiten in bijna nieuwstaat. Geen krassen, deukjes of andere lelijke beschadigingen.

Exterieur:
Stoere auto in de kleur Sophistograu Brillianteffect Metallic. Met 19" velgen (runflat banden voorzijde 245-45 en achter 275-40.

Interieur:
Uiteraard vol-leder. In de kleur Zimmtbraun. Met essenhout details. Zwarte hoogpolige vloerbedekking. Naar mijn mening een mooie combinatie.
Deze GT heeft de comfortstoelen die in 100 standen te verstellen zijn. Schoudersteunen, breedte van de stoel, zelfs de hoofdsteunen gaan elektrisch!
Achterin 2 verstelbare stoelen met een opklapbaar middendeel waar evt. een 3e persoon kan zitten.
In het dashboard een breedbeeld Navi-Pro systeem.
Een supercomfortabel interieur met heel veel beenruimte achterin (dat was een voorwaarde).

Techniek:
Een superfijne motor met dito ZF automatische 8-trapsautomaat. Wat kan ik erover zeggen. Hij klinkt goed en rijdt super.

Kosten:
Hij weegt ruim 1900 kilo dus de motorrijtuigenbelasting is natuurlijk niet laag. Maar onze vorige auto woog ook ruim 1600 dus we zijn wat gewend.
Brandstofverbruik is natuurlijk niet heel laag. Dat mag duidelijk zijn. Bij normaal rijden en niet teveel korte stukjes (want is slecht voor de techniek) is 1 op 10 haalbaar. Maar ga je de pk's aanspreken dan zal het gemiddelde rond de 1 op 8 zijn, verwacht ik.

Van deze auto wordt ik blij, hij rijdt super en klinkt zó lekker :-)

Een jaar verder

  • 106.500 km

We zijn een jaar verder. En de BMW is verkocht want er komt een leaseauto aan. Een Ford Kuga PHEV met 225pk. Wel wat anders dan deze BMW maar ook wel weer lekker nieuw en van binnen zelfs nog iets ruimer (onverwacht!)

De BMW is zeer goed bevallen. Het is gewoon de perfecte reisauto. Aangezien hij destijds niet besteld is met Active Steering is het een vrij logge auto die niet dynamisch stuurt. Een beetje on-BMW. Je merkt dat vooral op rotondes. Dan voel je het gewicht wel heel sterk. Maar op de lange ritten is ie subliem!

We zijn er 1x mee in Duitsland geweest en ondanks dat ik geen scheurder ben moest ik 'm toch even uitproberen. Wát een ervaring! Moeiteloos haalt ie de (begrensde) 250 km/h. Hij blijft maar door-accelereren. Rijd je 200 en geef je volgas dan spurt ie er gewoon weer vandoor. Indrukwekkend maar 1x is voor dan wel weer genoeg :-)

Zijn er dan geen minpunten? Ja, natuurlijk, er bestaat volgens mij geen auto zonder minpunten. Hier komen ze:

-Vering vrij stug
-Besturing on-BMW, niet heel dynamisch (met Active Steering wordt dat overigens een ander verhaal)
-Bijgeluiden in interieur, vooral bij warm weer (middenconsole en beide voorstoelen kraken in bochten
-Kofferruimte is niet klein maar had meer verwacht van een 5 meter lange auto
-Wel Bluetooth om te bellen maar niet om muziek te streamen. Opgelost met een Linka Wifi ontvanger. Werkt heel goed met mooier geluid dan via Bluetooth maar wel iedere keer koppelen als je in de auto stapt.


Pluspunten:
-Motor en versnellingsbak zijn geweldig en motor klinkt heerlijk
-Ruim interieur
-Comfortstoelen
-Afwerking en materiaalgebruik
-Alles af-fabriek in LED (was in 2010 niet gebruikelijk)
-Verbruik is meegevallen (gemiddeld 1 op 8.8 met ook veel kortere stukken)
-Betrouwbaarheid


Ik mis 'm al een beetje....:-)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.