BMW 530d Touring High Executive (2005) #3

autoreview

BMW 530d Touring High Executive (2005)

Signalement

Uitvoering530d Touring High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf7.500 km
KM-stand laatst195.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 195.000 km

Een wat verlate review over een byzonder fijne auto.

Ik heb deze wagen gekocht van een familielid. Die had de auto gekocht maar moest er snel weer vanaf. De auto kwam uit Duitsland, had enige tijd stil gestaan (vandaar de lage kilometerstand).
Vanaf de eerste dag dat ik met de auto gereden heb, heb ik er een zeer fijne wagen aan gehad. Ik rij erg veel en maak een deel van de kilometers 's avonds en 's nachts. Ook moet ik nogal eens (door Duitsland) naar Polen. Het is dan erg prettig om een auto onder je kont te hebben die een beetje vlot is en tegelijkertijd ook luxe. Daar voldoet de BMW ruimschoots aan.

nadelen/kwalen
Een van de nadelen is toch wel hoe sommige medeweggebruikers op je reageren. Als je in een BMW rijdt wordt je toch anders bekeken dan voorheen in de Alfa.
Een technisch mankement dat meerdere malen is teruggekomen: een lager van de aandrijfas is wel 3 keer vervangen tijdens het autoleven van de BMW. Technisch verder geen enkele probleem gehad. Ik moet daarbij zeggen dat ik op onderhoud nooit bezuinig, ik denk dat dat veel problemen voorkomt.
Het panoramadak waamee de auto was uitgerust is een mooie gadget. Toch zou ik er niet meteen voor kiezen; rijden met alleen het glas dicht en het hemeltje weggeschoven zorgt voor behoorlijk windgeruis, dat doe je dus nooit.

Idrive
Speciale vermelding verdient de Idrive. Verguist door veel autojournalisten maar naar mijn mening en met mijn ervaring met het systeem een geweldige oplossing, ook ergonomisch; alles is vanuit de pols te bedienen. Als je eraan gewend ben wil je niet anders meer. En dat wennen gaat best snel.

spectaculair einde
De BMW is nogal spectaculair overleden. Tijdens het kruisen van een busbaan reed een grote gelede bus door het rode licht en klapte vol in de rechterzijkant van mijn auto. De wagen was in 1 klap totaal verwoest. Dat ik deze review kan schrijven is in mijn ogen (en die van de mensen van de traumahelicopter) te wijten aan de ingenieurs uit Beieren. Vielen dank vor die Kwalitat!

Overigens had een en ander wel tot gevolg dat de afschrijving,met dank aan Interpolis, erg hoog was. DE expert gaf mijns inziens een bedrag ver onder de waarde van de auto op, waardoor hij me zo'n € 0,25 per kilometer aan afschrijving heeft gekost. Achteraf niet slim van me om daarmee akkoord te gaan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.