BMW 520i (2024)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Back to BasicsBMW 5-serie Back to BasicsBMW 5-serie Back to BasicsBMW 5-serie Back to BasicsBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Back to BasicsBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie

Signalement

Uitvoering520i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst14.355 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabel en zuinig

  • 14.355 km

De nieuwe BMW5 in februari opgehaald.
Inmiddels dik 14.000km op de klok.
Sinds start rij ik 5.1 L/100km volgens de boordcomputer. De afgelopen weken met wat warmer weer haal ik met gemak 4.8L/100km. Soms nog wat beter op een tank: 4.6 L/100km.
Dat vind ik best wel zuinig voor zo'n grote en zware auto. Nu rij ik de meeste kilometers op de snelweg met veel camera's dus echt scheuren zit er niet in maar toch ook wel wat langere ritten op hogere snelheid gemaakt en dan blijft het verbruik ook binnen de perken.

Comfort is goed maar vanwege het stille interieur een overheersend banden geruis. Hier had BMW wel wat betere isolatie in de wielkasten kunnen stoppen en geen ECO banden kunnen monteren.
Ik heb weinig opties maar wel de comfort stoelen en die bevallen gewoonweg goed. Daarnaast het 'dure' leer gekozen dus heerlijke zachte stoelen.

Qua uiterlijk vind ik het nieuwe model minder dan de vorige. Veel minder elegant, meer pontificaal, maar ja dat is de trend op dit moment en op belangrijkere markten dan NL.

Verder veel (teveel) elektronica. Gelukkig kan je vaste handelingen automatiseren maar je moet toch vaak al die piepjes en bliepjes uitzetten.
Daarnaast vind ik het gedeeltelijk automatisch rijden maar zo-zo. Het gedrag wordt onrustig met harder optrekken en weer afremmen in de file dan wat ik zelf zou doen.
Na daar wat op te letten zie dat je dat ook bij mede weggebruikers (alle merken) gebeuren. De systemen zijn duidelijk nog niet zo anticiperend als we als mens zijn.
Zonde van de optie wat mij betreft.
Ook het binnen de lijnen houden of voor je bepalen of je wel of niet van rijstrook mag wisselen mag van mij wel wat minder.

Verder rijdt het gewoon heel erg goed in grote luxe. En groot is de 5 geworden. Menig parkeerplekje is te klein (lengte en breedte).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.