BMW 320i High Executive (2006)

autoreview

BMW 320i High Executive (2006)

Signalement

Uitvoering320i High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst230.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaringen

  • 125.000 km

De C1 werd te klein en daarom over op deze BWM. Nog getwijfeld tussen een Alfa Romeo 159 2.2 jts, maar toch voor de BMW gekozen. De alfa is kleiner van binnen en verbruikt behoorlijk wat meer benzine. De BMW heeft even stilgestaan dus de ventilator moest vervangen. Verder geen gekke dingen en we rijden er nu sinds begin maart in. Wat me opvalt is dat hij comfort en scherpte mooi combineert. De auto is stil en er heerst rust. Als je wilt kun je hem ook messcherp de bocht om sturen. Heel fijn is dat :-) De 2 liter motor (150 pk) presteert prima. Het is geen strepentrekker maar dat hoeft niet. Wel vlot en zuinig; we rijden ongeveer 1:13.5 gemiddeld. Met meer snelweg is het makkelijk nog zuiniger te doen zonder fluwelen voet. Deze week eerste beurtje met APK, ik laat weten wat eruit komt.

Tot nu toe erg tevreden!

Bijna een jaar verder

  • 131.000 km

Ik kan nu een beter beeld geven van de auto; ik blijf erg blij. Heb inmiddels winterbanden + velg en dat is nu wel prettig. Auto voelt lekker solide, rammelt niet. Onderhoud is regulier tot nu toe, heb wel lambda sonde moeten vervangen, waarschijnlijk omdat de auto lang heeft stilgestaan. Dat is deels onder garantie vervangen. Verbruik blijft normaal gesproken 1:13,5 bij relatief veel stad en provinciale wegen. In de winter verbruikt hij wel meer, ongeveer 1:12,5. Grappig is dat het voor het verbruik nauwelijks uitmaakt of je 100 of 140 rijdt.

Geen minpuntjes? Jawel! De ruitenwisservloeistof gaat erg snel leeg, ik denk soms dat er een lek in zit. Maar misschien komt het omdat de koplampen ook gespoeid worden vanwege de Xenon. EN ik ben niet blij met de dure run-flat banden. Had voor mij niet gehoeven, maar met mijn zomervelgen ben ik ertoe veroordeeld. Kost zo'n 50 euro per band extra!

We gaan nog een tijdje doorrijden met deze auto.

50.000 kilometer erbij; weinig spannends te melden

  • 180.000 km

De teller staat inmiddels op ruim 181k. Naast regulier onderhoud is er weinig te melden. Ik heb inmiddels wel de beide setjes run flats vervangen door gewone banden (Vredestein Ultrac cento zomerbanden en Continental WinterContact 850). Veel meer comfort en weinig verschil in scherpte. Wat betreft kosten hebben we regulier onderhoud plus een paar kleine dingetjes. De module die de xenonlamp aanstuurt was defect. En er zat vocht in de andere lamp. Door een gaatje te boren in de achterkant is dat opgelost. We rijden door naar de 2 ton en dan zien we weer verder. De auto voelt nog heel stevig en rammelvrij. Nu, na tien jaar, begint de BMW-kwaliteit zich uit te betalen.

Nieuwe update

  • 230.000 km

We zijn weer flink wat kilometers verder vanwege een project in Venlo en in Haarlem. Ik heb wat gedoe gehad met de verlichting; dat bleek een kabelbreuk en is voor een paar euro hersteld. Verder alleen regulier onderhoud. Bij deze kilometerstand merk je dat de (dure) kwaliteit zich uitbetaalt. De auto blijft fris en stevig aanvoelen. Komende maandag APK dus ik ben benieuwd of daar iets uitkomt. Ondanks het feit dat ik sinds een jaar of 2 veel meer ben gaan rijden blijf ik nog een tijdje doorrijden in de BMW. Komt vooral omdat ik veel snelwegkilometers rij (A2 tussen Utrecht en Amsterdam / A9 Haarlem) en weinig tot geen stadsritten. Dat leidt tot een gemiddeld verbruik van 1:14,5 aan de pomp gemeten. Ja ik ben een rustige rijder (geen stoplichtsprintjes), maar rij ook 130 waar het mag. Omdat mijn volgende project wellicht weer in de buurt van Utrecht is ga ik niet over op diesel. Ik ben dus heel tevreden!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.