BMW 318i High Executive (2008)

autoreview

BMW 318i High Executive (2008)

Signalement

Uitvoering318i High Executive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf54.000 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaring BMW 318i

  • 62.000 km

Dit is mijn tweede BMW, de goede ervaring met de vorige BMW (318Ci, E46) heeft mij ertoe bewogen om weer voor BMW te kiezen.
Mijn huidige BMW 318i (E90) met 140pk is weer een verbetering t.o.v. de E46. Het eerste wat mij opviel is, dat het geluidsniveau lager is, dit heeft o.a. te maken met de zesde versnelling waardoor er minder toeren worden gemaakt. Bij 120 km per uur maakt de motor ca. 2800 toeren. De auto rijdt zeer comfortabel en strak wat een geweldige combinatie is. De bediening van de cruise control is verbeterd t.o.v. de E46 en werkt zeer makkelijk.
Het benzine verbruik is mooi laag voor een 2 liter motor, ik ben een vrij rustige rijder waardoor het benzine verbruik ongeveer 1 op 16,5 a 17 is. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik benzine RON98 tank.
De uitrusting van de 'high executive' uitvoering is behoorlijk compleet en bestaat uit;
Metallic lak, sportstuur, alarmsysteem, aut. dimmende binnenspiegel, middenarmsteun, in delen neerklapbare achterbank, skifoedraal, sportstoelen, koplampsproeiers, pdc, regensensor, xenon lampen, airco link/rechts gescheiden, verlichtingspakket, M-sportonderstel incl. verlaging, lichtmetalen wielen. Dit allemaal bovenop de standaard uitrusting.
Jammer dat voor een navigatiesysteem toch nog extra betaald moet worden. Dit kan makkelijk aangevuld worden met een TOMTOM o.i.d.
De BMW heeft de kleur 'montego' blauw, ik vind de BMW in deze kleur erg mooi. Veel BMW's zijn afkomstig uit de lease en hebben de kleur zwart of grijs, waardoor je deze blauwe kleur erg weinig ziet.
Het rijden met deze auto is iets waar een nieuwe BMW rijder aan moet wennen. De auto is vrij hard geveerd, de standaard run-flat banden (17 inch) doen daar nog een schepje bovenop. Echter ik ervaar de vering als erg prettig. Dit merk je pas als je in een andere auto rijdt met een deinerige vering.
Doordat de auto is uitgevoerd (optie) met een schuifdak gebruik ik de airco in de zomer erg weinig. Gelukkig hadden wij twee goede zomer maanden dus heb ik heerlijk kunnen genieten van het open dak.

Ik heb nu ca 8000 km met de BMW gereden en tot nu toe heb ik geen mankementen of storingen of rammeltjes gehad.
Alles werkt perfect en ik ben wederom een zeer tevreden BMW rijder.

laatste verslag (van deze BMW)

  • 83.000 km

Deze week auto ingeruild voor een ..........................ja, ja weer een BMW.
Maar nu een 320i.
Niet dat ik ontevreden was met mijn 'oude BMW' maar het smaakte naar meer. De volgende eigenaar krijgt in ieder geval een BMW waar niets aan mankeert en nog steeds heerlijk rijdt. De enige kosten die ik aan de auto heb gehad was het jaarlijks onderhoud. (olie en filters e.d.)
Een gebruikte BMW kost dan wel iets meer, maar je hebt wel waar voor je geld. Perfecte wegligging en top kwaliteit.
Mijn volgende BMW zal ik weer 'reviewen'

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.