BMW 118i Corporate Executive (2020) #5
autoreview

Signalement
| Uitvoering | 118i Corporate Executive |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2020 |
| Jaar van aanschaf | 2020 |
| KM-stand bij aanschaf | 111.500 km |
| KM-stand laatst | 142.000 km |
BMW 118 1 Serie
- 90.000 km
Deze auto kwam vrij omdat een collega een andere auto kreeg. Omdat in de Polo ruimte toch wel een puntje was, vooral als je met het gezin een paar dagen ergens naartoe wou, deze BMW van een collega kunnen overnemen. Zeer fijne auto, vooral ook echt een rijders auto. Het 140 pk blok presteert goed en is bij 'normaal gebruik' zuinig. Er zit een Led pakket op voor de verlichting, in de deuren en een high end Soundsystem, en dat klinkt goed. Dus qua comfort en uitrusting is het geen kale 'bak'. Draadloos opladen, Android auto, sportstoelen, M stuur en pook etc.
Model.
Het model is erg mooi. Hij ziet er goed uit en het nieuwe model is net uit maar ik kan niet zeggen dat de nieuwe de oude overklast.
Ruimte.
De kofferbak is best groot, zeker voor een auto uit dit segment. Natuurlijk komt dit ook doordat er geen reserve wiel meer aanwezig is maar buiten dat is er genoeg ruimte. Achterin is het ook goed te doen qua ruimte. De kids, beide tieners, hebben ruim plaats voor hun benen. Mis wel een armsteun in het midden.
Wat valt tegen.
De stoelen, voorin zit je niet echt lekker. De stoelen in de Polo zaten beter, en die van de Kia zitten heerlijk. Dit is wel jammer want verder is er niet zoveel aan te merken op de BMW.
Koppeling defect!!!
Na de afslag naar huis merkte ik meteen bij het terugschakelen dat de bak niet lekker schakelde. Meteen dacht ik, dit is niet goed!! Dat was het ook niet. Doordat een kering in de cilinder defect is gegaan is alles gesneuveld. De complete koppelingset moet vervangen worden, omdat hij nu toch open ligt wordt meteen de distributiset mee vervangen. Rekening, 2700 euro!!! Wat direct opviel, na de reparatie gaat het koppelingspedaal super licht, voorheen ging hij best wel wat zwaar, dus het lijkt iets wat al een tijdje niet in orde was. Omdat ik de auto niet direct nieuw heb gekregen was er geen verschil voor mij voelbaar. Samen met een beurt en een nieuwe motorsteun plus een claxon die gerepareerd moest worden heeft de Beemer de afgelopen 3 maanden 3500 euro gekost aan reparatie/onderhoud. Het is een auto van mijn werkgever, maar dan nog blijft het veel geld. Hij gaat richting de 120.000 en ik verwacht verlopig geen rare zaken meer.
Afscheid.
- 142.000 km
Afscheid genomen van de BMW.
Over het algemeen een fijne auto.
Zoals eerder beschreven ging het niet helemaal vlekkeloos. Het is niet de auto die ik zelf zou kopen, ik zou eerder voor een oudere 5 serie gaan, betrouwbaarheid en bouwkwaliteit was voor die tijd van ongekend niveau. En, een lekkere 6 cilinder. Neemt niet weg dat de 1 serie een hele mooie auto is, ook het nieuwe model ziet er goed uit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW 118i High Executive Edition Sport line, digidash, stoelverwarming, 1 e eigenaar, NL auto met nationale auto pas ,
- 2021
- 107.549 km

BMW 118i High Executive Schuifdak | Leder
- 2019
- 82.895 km

BMW M135i xDrive High Executive 306pk , Harman/Kardon, Head-up display, Sfeerverlichting
- 2020
- 86.356 km
Lees ook

BMW 118i - 2021 (F40) - Op de rollenbank

BMW 1-serie vanaf 2019 (F40) - Occasion aankoopadvies

Koper tweedehands BMW 1-serie wil geen 116i en liefst leer en panoramadak

Praktijkervaring BMW 1-serie (F40): voldoet voorwielaandrijving?
