AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 118i Corporate Executive (2020) #5

autoreview

BMW 118i Corporate Executive (2020)

Signalement

Uitvoering118i Corporate Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf111.500 km
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW 118 1 Serie

  • 90.000 km

Deze auto kwam vrij omdat een collega een andere auto kreeg. Omdat in de Polo ruimte toch wel een puntje was, vooral als je met het gezin een paar dagen ergens naartoe wou, deze BMW van een collega kunnen overnemen. Zeer fijne auto, vooral ook echt een rijders auto. Het 140 pk blok presteert goed en is bij 'normaal gebruik' zuinig. Er zit een Led pakket op voor de verlichting, in de deuren en een high end Soundsystem, en dat klinkt goed. Dus qua comfort en uitrusting is het geen kale 'bak'. Draadloos opladen, Android auto, sportstoelen, M stuur en pook etc.

Model.
Het model is erg mooi. Hij ziet er goed uit en het nieuwe model is net uit maar ik kan niet zeggen dat de nieuwe de oude overklast.

Ruimte.
De kofferbak is best groot, zeker voor een auto uit dit segment. Natuurlijk komt dit ook doordat er geen reserve wiel meer aanwezig is maar buiten dat is er genoeg ruimte. Achterin is het ook goed te doen qua ruimte. De kids, beide tieners, hebben ruim plaats voor hun benen. Mis wel een armsteun in het midden.

Wat valt tegen.
De stoelen, voorin zit je niet echt lekker. De stoelen in de Polo zaten beter, en die van de Kia zitten heerlijk. Dit is wel jammer want verder is er niet zoveel aan te merken op de BMW.

Koppeling defect!!!
Na de afslag naar huis merkte ik meteen bij het terugschakelen dat de bak niet lekker schakelde. Meteen dacht ik, dit is niet goed!! Dat was het ook niet. Doordat een kering in de cilinder defect is gegaan is alles gesneuveld. De complete koppelingset moet vervangen worden, omdat hij nu toch open ligt wordt meteen de distributiset mee vervangen. Rekening, 2700 euro!!! Wat direct opviel, na de reparatie gaat het koppelingspedaal super licht, voorheen ging hij best wel wat zwaar, dus het lijkt iets wat al een tijdje niet in orde was. Omdat ik de auto niet direct nieuw heb gekregen was er geen verschil voor mij voelbaar. Samen met een beurt en een nieuwe motorsteun plus een claxon die gerepareerd moest worden heeft de Beemer de afgelopen 3 maanden 3500 euro gekost aan reparatie/onderhoud. Het is een auto van mijn werkgever, maar dan nog blijft het veel geld. Hij gaat richting de 120.000 en ik verwacht verlopig geen rare zaken meer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren