BMW 118i Corporate Executive (2020) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | 118i Corporate Executive |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 5.000 km |
BMW 1 serie, 5 deurs, model Sport line 2020
- 5.000 km
Half januari dit jaar heb ik onze nieuwe BMW 1e serie opgehaald bij de dealer.
Het betreft een 118i, 5-deurs, model Sport line in de kleur Mineralgrau metallic en voorzien van de volgende pakketten c.q. opties:
High executive met oa lederen bekleding, sportstoelen (verwarmd) en PDC;
Parking Pack met oa achteruitrijcamera en Park Assistant;
Safety pack met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel en inklapbare spiegels;
Cruise control;
BMW Connected Package Professional;
Sportstuurwiel (verwarmd);
Elektrisch te openen en te sluiten achterklep;
Harman Kardon Surround Sound Systeem;
Driving assistent met Lane Departure warning, Lane Change warning en een dode hoek sensor.
Het interieur is erg mooi en hoogwaardig afgewerkt. Ook de lederen bekleding draagt daar aan bij. Het i-Drive systeem werkt prima en is heel intuïtief. Het is niet ingewikkeld om door alle instellingen van de boordcomputer te lopen en jouw favoriete instellingen te selecteren.
Het digitale instrumentenpaneel is een touch-screen. In de praktijk gebruik ik dit nauwelijks, doordat de i-drive controller handiger is. De Harmon Kardon installatie is fantastisch, een heel goed geluid. Een echte aanrader.
Inmiddels hebben we ruim 5000 km met de auto gereden. De auto is bijzonder comfortabel en binnenin heerst een fijne rust. Je moet goed op je snelheid letten want door de rust en het comfort, rijd je al gauw harder dan toegestaan. Dit is de eerste 1e serie met voorwielaandrijving. Je merkt erg weinig van. De auto rijdt erg dynamisch en de slogan van BMW “freude am fahren” maakt hij zeker waar. De 7-traps automaat met dubbele koppeling doet over het algemeen prima en ongemerkt zijn werk. Hij schakelt soepel en snel. Alleen bij lage snelheden, bijv. in een 30 km/uur zone, twijfelt de automaat af en toe en schakelt dan wat bonkig.
De 3 cylinder motor met 140 pk en 220 Nm is ruim voldoende voor de auto. Hij gaat zonder moeite in 8,5 seconden naar de 100 en dat doet hij met een zeker gemak. De motor “hangt” lekker aan het gaspedaal. Kortom een comfortabele en dynamisch auto, waarin het prettig sturen en vertoeven is.
Zijn er dan geen minpunten? Ja wel. Het start/stopsysteem is een regelrechte misser van BMW. Nog voor dat de auto stilstaat, slaat de motor af. Als je gaat parkeren of achteruit moet rijden, heb je altijd te maken met een afslaande motor. En het aanslaan van de motor gebeurt weinig verfijnd; is zelfs storend. Komt ook door de 3 cylinder, die wat rauw start. Ik zet bij aanvang van een rit het systeem handmatig uit. Dit moet je dus elke keer opnieuw doen. Ik heb bij de BMW dealer geïnformeerd of het systeem zodanig aangepast kan worden dat hij de laatste stand (uitstand) onthoudt. Daar beginnen ze niet aan, hoewel dit volgens mij best mogelijk is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.