Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)

autoreview

Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)
Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)Audi TT Roadster 2.0 TFSI Pro Line (2015)

Signalement

UitvoeringTT Roadster 2.0 TFSI Pro Line
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst54.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuw model TT

  • 21.700 km

Na bijna een jaar verbouwen en rondtoeren met een C4 Cactus vol (ver)bouwmaterialen weer eens voorzichtig rondgekeken naar vervanging van de TT. Op de verlanglijst stonden een Porsche Boxster vanaf bouwjaar 2013(is van binnen ruimer; pas er anders niet in met 1,89) het laatste model BMW Z4 en het nieuwe model TT. Zowel de Porsche als de Z4 had ik al bekeken en gereden. Het nieuwe model TT vond ik op de site van Audi en stond in dit geval bij Audi centrum Rotterdam. Een gele 2.0 TFSI Pro Line met zo’n 18000 km.
Op 14 april een afspraak gemaakt voor een proefrit. Na de eerste kilometers al meteen de overtuiging! Dit is onze volgende auto! De zit, het rijden, de kleur. Het klopte gewoon in 1 keer allemaal. Het grote verschil ten opzichte van de Boxster en de Z4 zit hem voor mij gewoon in het feit dat deze auto helemaal van deze tijd is. Het prachtige gebruik van materialen, de in de ventilatieroosters geïntegreerde bedienelementen, de virtual cockpit. Het klopt gewoon allemaal. Het is ook nog eens gebruiksvriendelijk. Echt top. De BMW Z4 is wat dat betreft gewoon van een vorige generatie. En de Porsche is wat dat betreft ook niet bij.
Belangrijk het rijden. Qua prestaties niets te klagen! 0-100 in 6 seconden en een trefzekere S-tronie versnellingsbak. Na wat onderhandelen de auto gekocht.

Op 6 mei de auto gehaald. De eerste ervaringen strookten met de proefrit. Wel waren bij het rijden met dichte kap (wat we met de proefrit niet gedaan hadden) de achterbanden flink hoorbaar. (Banden waren gecupt) Door de garage werden de banden vervangen door nieuwe.

Inmiddels staat de teller op 21700 km. 3700 kilometer met bijna alleen mooi weer. Elke keer weer genieten. Geen tel spijt . Het gemiddeld verbruik? Over de afgelopen 3700km 1;12,3 Maar bij rustig toeren ook wel eens 1:14,9 gescoord. Geen noemenswaardig olieverbruik vastgesteld. Zijn er ook negatieve puntjes? Ja natuurlijk. Door mijn lengte zit mijn stoel in de achterste stand tegen het middenschot. Dat veroorzaakt gekraak van het leer. (Was overigens ook in de 350Z, de Z4, de Z3 en de vorige TT) De 19 inch velgen, in combinatie met de lage banden halen het comfort wel een stukje naar beneden.
Bij voluit accelereren vanuit stilstand voel je “zoek” reacties naar de grip. Wil je dat niet dan moet je voor de Quattro versie gaan.

Afgezet tegen de vorige TT? Strakker; sneller; mooier (subjectief natuurlijk) kwalitatief nog beter.
In de zomervantie gaan we de Alpenritten en de Duitse autobahn doen. Doe daarna weer een update.

Verbruik na 5500 km

  • 23.500 km

Een kleine update over het bezie verbruik.
Inmiddels zo’n 5500 kilometer op de klok gezet, waarvan zo’n 600 Duitse autobahn.
Verder dagelijks woon/werk, toeren en stadsverkeer. Totaal gemiddeld verbruik: 7,6 liter op 100 kilometer, oftewel ongeveer 1: 13,15. Vind ik niet tegen vallen. Hoogste gemiddeld verbruik over een redelijke afstand was 13,8 ltr/100 km en beste 6,3 (wel een hoop gesukkel op provinciale wegen)

Voorlopig einde cabriotijdperk

  • 54.000 km

Inmiddels, na diverse vakanties en dagelijkse ritten, op 54000 fantastische kilometers uitgekomen. De auto is verkocht en we gaan verder met een nieuwe Mini Cooper(fun) en een BMW 218i automaat voor dagelijks gebruik.
Over de afgelopen 34000 km een gemiddeld gebruik Gerealiseerd van 1 op 12,8 (km/liter) wat ik voor een auto met aansprekende prestaties een prima waarde vind!
We hebben aan de Audi TT een fantastische auto gehad en kunnen hem aan iedereen van harte aanbevelen. Hou je van een koppendraaier (en eentje waarvoor op de Duitse autobahn iedereen opzij gaat) neem hem dan in het Vegasgeel!!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.