Audi TT Coupé 3.2 quattro (2004)

autoreview

Audi TT Coupé
Audi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringTT Coupé 3.2 quattro
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 4%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 16 jaar oude (maar trouwe) audi 80 was echt aan vervanging toe. Het was echt een auto van de vorige eeuw. Geen stuurbekrachting, geen elektrische ramen, handmatige choke en geen airco. Tijd voor een sportwagen. Aangezien het toch een flinke aanslag op je spaargeld is, heb ik me uitgebreid laten adviseren door mijn autogekke zoon. Na een afvalrace bleven er nog 2 kandidaten over: de Nissan 350Z en de Audi TT. Met allebei een proefrit gemaakt, maar de Nissan was toch een beetje te veel van het goede, rustig rijden is namelijk met dat ding niet mogelijk. De 3.2. motor was toen net uit. Ik ben totaal geen automaatliefhebber maar wat schakelt die DSG geweldig! je kan je voet op het pedaal laten staan tot de topsnelheid van 250 km/h en je ziet alleen aan de naald van de toerenteller dat er geschakelt wordt. Magistraal. Ook de 3.2. motor is geweldig. Altijd koppel en in combinatie met de vierwielaandrijving ook altijd grip. En de roffel... als je de auto start, dan gromt hij een beetje, als een bulldog die klaarstaat om iemand aan te vallen. Als je het gaspedaal indrukt gaat het geroffel over in gesnerp, harder en harder, totdat hij je smeekt om op schakelen (wat hij overigens zelf doet, ookal staat de bak in handmatig schakelen). Prachtig.

Maar het mooie aan de auto is (en daarnaast het grote gebrek van de Nissan) dat op kruissnelheid je de motor nauwelijks hoort, en dat hij best comfortabel is. Het zijn werkelijk 2 auto’s in 1.

Afwerkingsniveau is heel erg hoog, niks op aan te merken.
Ook de bagageruimte is heel behoorlijk, zeker als je het achterbankje omklapt.
Ookal is het ontwerp als een jaar of 6 oud, ziet hij er nog steeds modern uit. Ook het interieur is nog steeds modern.

pluspunten:

+Dubbel karakter van de motor.
+Fantastische wegligging
+Dsg bak schakelt briljant
+Geluid van de motor.

minpunten:

-geen zicht op de carrosserie
-geen middenarmsteun leverbaar

Dit is een droomauto.

PROBLEMEN

Helemaal niente.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.