Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 200.000 km |
KM-stand laatst | 220.000 km |
Deze auto is eigenlijk van mijn vriendin. We hebben meerdere auto's dus ik rijd ook weleens in deze. Ik heb destijds de helft betaald als cadeau. Het is een zeer modieuze auto en hij rijdt goed. Je krijgt er dan ook veel positieve reacties.
De kosten van onderhoud moet je vergelijken met een Porsche. Erg duur! Zo kost een sensor van het esp systeem 850 Euro en een distributieriem 1000E. Er zijn geen onderdelen op de sloop te vinden. Naar horen zegge worden deze auto's als ze total loss zijn toch weer opgelapt.
Aanschaftips: sluit hem aan op een vagcom! Hierin is ook af te lezen of ie een ongeluk heet gehad en wat er allemaal al vervangen is. Een 2e hands quattro kost zo'n 10.000E. Je krijgt dan ook nog een aantal onderdelen mee in een boterhamzakje.
Nadelen: Het is geen duitse auto maar een Hongaarse en dat merk je hij is kwetsbaar. Er gaan zeer snel lampjes branden op het dashboard en deze zijn alleen uit te zetten met een vagcom. Je kan de lampjes zelf ook niet eruit draaien omdat de cockpit een computerscherm is. Je raad het al er brand altijd dus iets.
Hij rijdt 1 op 9,7. Wegenbelasting is 63 Euro per maand. Verzekering met 75% no claim is 20 Euro per maand.
Voordelen: Volgens mijn vriendin een zeer goede stoelverwarming en goede rij eigenschappen. Mooie auto. Hij ziet er duur uit (en dat is ie ook). Snel.
Eindoordeel: Een maserati/alfa embleem is beter op z'n plaats
Tweede update
- 212.000 km
De audit tt hebben we nu precies een jaar. We hebben er 11 maanden in gereden omdat ie bijna een maand bij de garage gestaan heeft om alle problemen te verhelpen. Totale kosten 1700 Euro. De haldex is vervangen voor een tweedehandse kosten 800E. Alle slangen vervangen en APK 500E. De wagen is gechipped naar 225 pk voor circa 400 Euro. De software van de auto is geschreven speciaal voor deze auto. Hij is hiervoor op een speciale vierwielrollerbank gezet. De reden dat het zo lang duurde was vooral door het zoeken naar een 2e hands haldex. Dit schijnt een moeilijk te vinden onderdeel te zijn. Moet wel zeggen dat ie nu een stuk beter rijd. Hij is een stuk aggressiever. vooral bij snelheden boven de 100 pakt ie erg goed op. Het enigste wat nu nog vervangen moet worden is de deursensor soms gaat het alarm af als je de deur hebt dichtgegooid. In oktober willen we naar Italie rijden om er te gaan parapenten. Echter doen we dit alleen als alle lampjes uitblijven. Ik blijf bij de mening dat het een dure en technisch kwetsbare auto is. Niet geschikt voor alledaags gebruik en al helemaal niet voor het circuit. Alleen leuk voor erbij als je het geld hebt.
Turbo geklapt
- 214.000 km
Op de terugweg van onze vakantie is bij amersfoort de turbo geklapt. 3 uur zitten blauwbekken langs de snelweg. Auto staat nu al weer een week bij de garage. Geschatte kosten 1300 Euro. Schijnt normaal te zijn dat de turbo vervangen moet worden bij 2 ton. WAT EEN KL*TE AUTO! Voor mij nooit meer een audi.
Turbo reparatie
- 216.000 km
Na vier weken is de auto eindelijk gemaakt. Ik had wat problemen met garages die zeiden dat ze hem konden maken maar uiteindelijk beweerde dat ze er geen tijd voor hadden. De derde garage (Vakgarage) die hem eigelijk niet wou hebben omdat ze niet de juiste gereedschap voor hadden liggen had hem na 3 dagen weer in elkaar zitten. Er zit nu een gloed nieuwe turbo erin, kosten 1497,03. Moet wel zeggen dat ie wel goed rijdt. Oh ja, ik heb weer een vrolijk meisje thuis wat zo'n auto die alleen maar bij de garage staat is niet echt leuk. Nu hopen dat ie eindelijk is probleemloos blijft rijden.
Versnellingsbak
- 220.000 km
Vanochtend brandde het motormanagementlampje weer en de motor liep niet soepel. Thuis in de garage naar gekeken. Wanneer de koppeling ingetrapt is loopt de motor weer soepel. Denk dus dat nu de versnellingsbak aan de beurt is. Wat een klote auto!
Electrische borbines
Auto starte niet electrische bobines moesten worden verangen 600 Euro.
Stuurbekrachting uitgevallen
Op een rotonde is mijn stuurbekrachtiging een keer uitgevallen. Gevolg dat ik van de weg afschoot. (Auto is nauwelijks te sturen zonder stuurbekrachtiging). Bij de dealer niks kunnen vinden. VEILIGE AUTO's die audi's
Verkocht
- 220.000 km
Ik heb hem verkocht. Dit was mijn eerste en laatste audi. Onbetrouwbare moeilijk te repareren, overgewaardeerde hongaarse troep
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.