Audi RS4 Avant 2.9 TFSI quattro (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | RS4 Avant 2.9 TFSI quattro |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 55.000 km |
KM-stand laatst | 75.000 km |
20K KM Gereden
- 75.000 km
- Prima daily drivers auto.
- Stage 1 getuned. Top prestaties met 520PK en 780 nm.
- Wintersport met 4 volwassenen is goed te doen.
- Defect DRC systeem. Dit komt vaak voor bij een RS4. Reparatiekosten was 5K. Gelukkig binnen de garantietermijn van 1 jaar.
- Bij slecht wegdek voel je dat duidelijk terug in de auto. Dit is wel een minpunt.
- De gasresponse in zijn D reageert slapjes en in zijn S aggresief. Je mist soms een middenweg.
- In zijn S mooi geluid, zit wel een vertraging in het flipperschakelen.
- tm 2018 zijn non-opf dus is het motor geluid top.
- Stoelen & interieur. Alles is van TOP kwaliteit. Geen gekraak of goedkoop plastic.
Conclusie en tip: Koop dit segment auto’s altijd met garantie en check de DRC historie. Verder is de auto zeer betrouwbaar. Zeker gechipt met 520 paarden en Quattro systeem zeer geschikt voor het Nederlandse natte klimaat. Auto is altijd beheerst en doet geen gekke dingen. Interieurkwaliteit is super. Keramische remmen heb je absoluut niet nodig, dus modellen die dat hebben zou ik vanwege kosten zeker overslaan.
Concurrenten:
- C63 station. Klinkt beter en is speelser, maar wil je dit als daily driver met het Nederlandse klimaat?
- M3. De RS4 B9 is beter dan de m3 tot 2021. De nieuwste M3’s zijn wel beter maar kosten het dubbele ivm de B9 dus kan je deze vergelijking niet trekken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.