Audi Q6 e-tron performance S edition (2024)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Q6 e-tron performance S edition |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 39.892 km |
| KM-stand laatst | 39.892 km |
Q6 E-etron Performance, super geschikt als reisauto en caravantrekker
- 39.892 km
In 2024 moest er een nieuwe leaseauto komen, tot mijn grote spijt ( onwetendheid) moest het een electrische auto worden, verplicht. Nog even gevraagd of ik echt niet een hybride mocht ( Seat Tarraco, de vorige). Kon echt niet, gevalletje beleid.
Mijn belangrijkste punt was een auto vinden die de caravan kan trekken ( 1500kg) en ook nog eens een acceptabele range. Lang verhaal kort , een auto zoeken met een grote accu en een hoge zit. De audi q6 etron had dit allemaal en deze besteld.
De verkoper gaf aan dat het ongeveer 50% extra verbruik zou zijn. En tot mijn grote opluchting ( ik vond het best spannend) klopt dit meer dan.
We zijn van Groningen naar Zuid Frankrijk gereden, 1530km via de Ardennen en in Frankrijk over de route du soleil. Het gemiddeld verbruik was bij aankomst 39,5 en dat met snelheden tussen de 95 en 105 km pu.
Achter de auto zat een knaus sudwind 1500 met 2 fietsen op de dissel en in de auto 3 volwassenen en 1 kind met ca 200 kg bagage.
Dat een electrische auto een goede trekker is is algemeen bekend. Van 4 uur 14 graden tot in Zuid Frankrijk 34 graden liep de range van een volle accu op van 250km naar 290km.
Laden ging perfect, vooral Fastned ( niet afkoppelen en laden met 230kwh)
Überhaupt de hele weg, Nederland, België en Frankrijk kun je werkelijk overal laden. 2x moeten afkoppelen, maar daar is zelfs (aparte ruimte voor)
Gemiddeld waren we na 30 minuten weer op weg. Laden van 15% naar ca 85%.
Kortom mijn zenuwen waren ongegrond en de extra laadbeurt in de Ardennen ( voor de zekerheid ) was niet nodig geweest.
Is er dan niks negatiefs over de Audi Q 6 e tron te melden? Ja, dat wel. Ik heb geen luchtvering besteld en dat is wel nodig. In het dorp met of zonder caravan is het echt een stuiterbal. Zou bij zo'n auto gewoon standaard moeten zijn.
Maar verder super tevreden en blij dat hij doet wat hij moet doen met de caravan, want dat was toch wel het belangrijkste.
Gewoon alleen rijden in Nederland in de winter is 400km en in de zomer ruim 500km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi Q6 e-tron
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Audi Q6 e-tron e-tron Edition One quattro 100 kWh 490PK | Panoramadak | Luchtvering | Sportstoelen plus | Bang & Olufsen | Trekhaak | MMI experience PRO | Memory | Matrix | OLED | 21" LM velgen
- 2025
- 16.766 km

Audi Q6 e-tron e-tron Editon One quattro 100 kWh 490PK | Panoramadak | Luchtvering | Sportstoelen plus | Bang & Olufsen | Trekhaak | MMI experience PRO | Memory | Matrix | OLED | 21" LM velgen
- 2024
- 34.135 km

Audi Q6 e-tron S edition performance 100 kWh | Warmtepomp | Luchtvering | Matrix-led | Oled | ACC | Tech pro | 360 camera | Carplay |
- 2025
- 16.465 km
Lees ook

Dubbeltest: Audi Q6 e-tron vs Polestar 4 – Fossielerfgoed of een schone lei?

Mercedes AMG krijgt een nieuwe CEO

De nieuwe Duitse EV-subsidie is afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt

Zes landen vragen officieel om verruiming Europese 2035-regels

