Audi Cabriolet 2.3 (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cabriolet 2.3 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 225.000 km |
KM-stand laatst | 226.200 km |
Onweerstaanbaar, die vijfcilinder!
- 226.000 km
Afgelopen winter is mijn 944 Turbo in puin gereden, ironisch genoeg door een audi met vijfcilinder, de auto waar ik de afgelopen week verliefd op ben geworden...
Eigenlijk ben ik (uiteraard) het sparen om een Porsche 968 te kopen. Maar het leek me leuk om voor de zomer een cabrio te kopen, om deze vervolgens na de zomer weer weg te doen. Maar nu ik de Audi een weekje heb is dat idee om hem weg te doen na de zomer geheel van de baan. Wat een heerlijke auto! Hij heeft absoluut niet de sportiviteit van de Porsche, maar dat zocht ik ook niet. Maar wat deze cabrio wel heeft is een mooie, sportieve, stijlvolle en tijdloze uitstraling. Vul dat aan met de heerlijke vijfcilinder en je wilt deze auto nooit meer kwijt!
Ik heb een niet al te dure auto gekocht, omdat ik niet zeker wist of deze ging blijven. Hierdoor is het wel een auto die wat werk nodig heeft. Zo is de voorbumper zodanig beschadigd dat er eigenlijk een nieuwe op moet. Het rechterportier is bijgewerkt met plamuur, maar deze is gebarsten. En het interieur kan ook wel een opfrisbeurt gebruiken. Gelukkig ziet het cabriodak er wel als nieuw uit!
Als de auto over 2 maanden nog steeds zo goed bevalt. En ik kan me nu nog niet indenken waarom dat niet zo zou zijn... Dan is mijn plan om hem deze winter wat op te knappen.
Wat een top-auto!
Lekker touren!
- 226.200 km
Vanmorgen kwam ik terug van het ziekenhuis. In plaats van de kortste weg naar huis te rijden (15 minuten) ben ik bijna 45 minuten onderweg geweest. De zon scheen, dus ik dacht "dan kan ik ook een stukje gaan touren met de kap open". Heerlijk! Sinds ik de Porsche niet meer had, was het niet meer voorgekomen dat ik voor de lol een eind ging rijden. Sterker nog: Als ik met de Twingo/Scenic van mijn ouders onderweg was en ik moest omrijden had ik daar gewoon helemaal geen zin in, ik wou alleen maar zo snel mogelijk naar huis. Maar dankzij de Audi is het weer terug:
Ik heb eindelijk weer DE BEHOEFTE OM ZINLOOS AUTO TE RIJDEN!!!
Als je dat gevoel weer hebt, doet een auto iets goed! Vandaag heb ik ook ontdekt hoe ongelooflijk soepel de motor van deze auto is. Met 60 in de 5e versnelling is geen enkel probleem. Geef je rustig gas, dan accelereert de auto lekker naar 80, zonder gestoot, gestotter of protestacties! Eigenlijk vreemd dat mij zoiets opvalt, want dit past totaal niet bij mijn rijstijl. De Audi nodigt eigenlijk uit tot "beschaafd sportief" rijden. Als die term "beschaafd sportief" eigenlijk wel bestaat... En anders bestaat die in mijn woordenboek vanaf vandaag!
Wel begin ik mij af te vragen of de uitlaat onder mijn Audi wel standaard is. Overal op internet lees ik in testverslagen dat de motor zich op de achtergrond houd. Mijn motor laat vrijwel niets van zich horen als je rustig rijdt. Prima, dat maakt het ook een geschikte auto om lange afstanden te rijden. Maar geef je gas (vooral in de 1e, 2e en 3e versnelling) dan trakteert de vijfcilinder je op een mooie, diepe en zeer goed hoorbare vijfcilinderbrul.
Kortom: Genieten!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.