Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Nu ik recentelijk voor mezelf begonnen ben heb gelukkig afstand mogen doen van mijn door m'n baas opgelegde leasebak (2007 Passat 2.0TDI Highline) Doeiii, tot nooit meer ziens...(lees mijn andere review). Nu zelf op pad voor een degelijke representatieve auto, en na zoveel jaren geleased te hebben weet je wel een beetje wat eigelijk altijd al had willen hebben. Het wordt een A6, maar dan wel met 2 pijpen...links en rechts wel te verstaan. Die symetrie heeft iets. Eindelijk mijn eertse 6 cylinder met automaat (en tiptronic). Comfortabel en redelijk sportief. De eerste weken zijn super, je kent dat gevoel wel. Daarna wordt je kritisch...waar zijn die 180 pk's? Hup, naar de chipper, ff 210 pk eruit peuteren. Dat komt al wat meer in de richting maar onder de indruk ben ik niet. Nee, de verliezen van de Quattro en de trage automaat laten de voor mijn gevoel de weegschaal de verkeerde kant op slaan. De toegevoegde waarde van de 4 wiel aandrijving is slechts zo beperkt hier in NL, die centen kan je beter in je zak houden. En hoewel automaat lekker relaxed rijdt ontstaat er ergenis als je ff snel een tussensprint "moet" trekken want de reactie tijd is echt te lang. Het is een prima wagen om lange stukken 180 - 200 te cruisen, maar ook dat lukt hier in NL alleen nog s' nachts (als er geen wegwerkzaamheden zijn) en je stinger op scherp staat. Houdt er wel rekening mee dat je dan elke 500km aan de pomp staat, ondanks dat je hier nergens meer door kan rijden ligt het gemiddelde verbruik op zo'n 1:9 tot 1:10 als je geluk hebt.
Ik heb de auto na 4 maanden en 20.000km verder verkocht, had nog wel langer willen rijden maar mijn bedrijfsituatie heeft me ertoe gedwongen om met een bedrijfsbus te gaan rijden, wat geen straf is (VW Transporter T5 TDI 174PK Aut.DC) Ik heb nog niet gekeken of deze ook in myreview list staat maar als dat zo is volgt die zsm...
PROBLEMEN
159.000 Thermostaat defect 20,- + 400,-arbiedsloon
167.000 Remblokken voor + achter 120,- (zelf verwisseld)
175.000 Dynamo defect + aandrijfriem Airco 1300,-
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A6
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Op de rollenbank: Audi A6 Avant TDI

Audi A6

Audi wil uitstel Euro 7, Skoda dreigt met fabriekssluiting

Audi A4 wordt A5, A6 wordt A7

Hoe de Audi 100 C3 nog lang voortleefde in China
