Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk (2002)

autoreview

Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk (2002)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nu ik recentelijk voor mezelf begonnen ben heb gelukkig afstand mogen doen van mijn door m'n baas opgelegde leasebak (2007 Passat 2.0TDI Highline) Doeiii, tot nooit meer ziens...(lees mijn andere review). Nu zelf op pad voor een degelijke representatieve auto, en na zoveel jaren geleased te hebben weet je wel een beetje wat eigelijk altijd al had willen hebben. Het wordt een A6, maar dan wel met 2 pijpen...links en rechts wel te verstaan. Die symetrie heeft iets. Eindelijk mijn eertse 6 cylinder met automaat (en tiptronic). Comfortabel en redelijk sportief. De eerste weken zijn super, je kent dat gevoel wel. Daarna wordt je kritisch...waar zijn die 180 pk's? Hup, naar de chipper, ff 210 pk eruit peuteren. Dat komt al wat meer in de richting maar onder de indruk ben ik niet. Nee, de verliezen van de Quattro en de trage automaat laten de voor mijn gevoel de weegschaal de verkeerde kant op slaan. De toegevoegde waarde van de 4 wiel aandrijving is slechts zo beperkt hier in NL, die centen kan je beter in je zak houden. En hoewel automaat lekker relaxed rijdt ontstaat er ergenis als je ff snel een tussensprint "moet" trekken want de reactie tijd is echt te lang. Het is een prima wagen om lange stukken 180 - 200 te cruisen, maar ook dat lukt hier in NL alleen nog s' nachts (als er geen wegwerkzaamheden zijn) en je stinger op scherp staat. Houdt er wel rekening mee dat je dan elke 500km aan de pomp staat, ondanks dat je hier nergens meer door kan rijden ligt het gemiddelde verbruik op zo'n 1:9 tot 1:10 als je geluk hebt.

Ik heb de auto na 4 maanden en 20.000km verder verkocht, had nog wel langer willen rijden maar mijn bedrijfsituatie heeft me ertoe gedwongen om met een bedrijfsbus te gaan rijden, wat geen straf is (VW Transporter T5 TDI 174PK Aut.DC) Ik heb nog niet gekeken of deze ook in myreview list staat maar als dat zo is volgt die zsm...

PROBLEMEN

159.000 Thermostaat defect 20,- + 400,-arbiedsloon
167.000 Remblokken voor + achter 120,- (zelf verwisseld)
175.000 Dynamo defect + aandrijfriem Airco 1300,-

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens