Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)

autoreview

Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)
Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)Audi A6 Avant 2.4 5V (2002)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.4 5V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto in juli 2005 gekocht met 90000 km op de teller, met een jaar Audi A-Selectie garantie. Gelukkig heb ik van die garantie nooit gebruik hoeven te maken, want ik heb tot zover eigenlijk probleemloos gereden.

De auto is wat betreft comfort een heerlijke reisauto. De stoelen zitten goed en lange ritten zijn dus goed uit te houden. De motor is heerlijk stil en soepel, het rolgeluid van de banden is wat dat betreft meer aanwezig, maar is zeker niet op storend niveau. Ook in de zomer doet de airco goed werk en binnen een paar minuten komt er al een aangename koele bries uit. Het verwarmen doet hij wel wat langer over, een minuut of 6 à 7 voor hij op tempratuur is en nog eens 2 voordat het lekker warm begint te worden, maar dit lijkt mij wel een normale tijd na een nacht in de kou te hebben gestaan.

De navigatie die erbij zit is cd-navigatie met een inmiddels verouderde cd. Voor mijn gevoel is deze net even te traag en geeft instructies vaak te laat aan. Bijvoorbeeld net na een rotonde: Sla hier linksaf. Hierbij bedoelt het systeem dus de afslag op de rotonde, terwijl ik er al voorbij ben. Ook dat de cd verouderd is kan je goed merken. Sommige adressen heeft hij niet en nieuwe (snel)wegen ook niet. Hierdoor leidt het systeem je redelijk om. Maargoed dit is natuurlijk logisch en niet aan het systeem te verwijten. Ook de radio, of, liever gezegd de boxen kraken af en toe. Wellicht is het op te lossen door bass en treb settings te veranderen, moet dit toch eens proberen. Ook nog een opmerking over de cd-wisselaar; deze zit op een ongeloofelijk onhandige plek, namelijk in de achterbak in 1 van de zijvakjes. Veel makkelijker zou het zijn als deze gewoon in je dashboard kastje zat, dan kom je er veel makkelijker bij. Maar oke, hij werkt verder goed.

Om nog even terug te komen op de motor. Het 2.4 liter 6-cilinder blok wat erin ligt is een hele fijne. Hij heeft genoeg kracht, meer dan genoeg. Je kan er snel mee wegkomen, en, al genietend van het 6-cilinder geluid, iedereen voorbij rijden. Maar wat belangrijker is bij zo’n auto: je kan hem heerlijk soepel en beschaafd rijden zonder last te hebben van een brullende motor. Sterker nog, zoals eerder vermeld, is het banden rolgeluid harder dan het motorgeluid bij constante snelheden. (snelweg) Er zit echter wel een groot nadeel aan deze motor: het verbruik. Hij verbruikt gemiddeld zo’n 1 liter op 9 km. In de stad is het 1 op 7, 1 op 8. Gelukkig gebruikt hij bij langere ritten op de snelweg dan weer wat minder, 1 op 12 zo’n beetje. Ook zuipt hij olie. Zeker de laatste 5000km heb ik dit veel moeten bijvullen. Dat ik een waarschuwing krijg van lage olie is dan wel weer fijn...

Over het algemeen een hele fijne auto voor dagelijks gebruik, alleen niet aan te raden als je zo’n 30000 km per jaar rijdt, want dat word kwa bezine wel duur. Mede daarom komt er een nieuwe A6 2.7TDI quattro tiptronic. Deze wordt naar verwachting ergens in maart geleverd. Ik vertrouw er op dat de volgende eigenaar er nog veel plezier van kan hebben, want het is gewoon een fijne en betrouwbare auto die deze kilomterstand makkelijk aankan.

Update 13-02-2007
Inmiddels staat er 134.000km op de teller, en heb ik over de laatste 3000km zo’n 3 keer olie bij moeten vullen. Ook zijn er (ondanks dat de auto bijna wordt ingeruild) nieuwe banden op gekomen zo’n 3000km geleden, omdat er van de vorige banden niet veel meer over was en ik nog van plan ben om naar Frankrijk te gaan over een week leek mij dit wel verstandig. Verder rijdt hij nog heerlijk en ga ik deze fijne wagen zeker missen.

PROBLEMEN

Geen problemen eigenlijk. Enige wat ooit kapot is gegaan is een Xenonlampje (dure krengen!) en een knipperlicht, (waar je trouwens onmogelijk bij kan komen..) maar dat gebeurt bij elke auto wel natuurlijk.

Enige waar ik wel bang voor ben is het olieverbruik.. Het is de afgelopen tijd steeds meer geworden. Kan dit een voorbode zijn van iets wat kapot aan het gaan is?

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens