Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6

Audi A6 2.4 Pro Line (2006)

autoreview

Audi A6 2.4 Pro Line (2006)
Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)Audi A6 2.4 Pro Line (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
19 september 2010 om 10:54
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 2.4 Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf108.000 km
KM-stand laatst133.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Reverse downsizing

  • 133.000 km
  • 19 september 2010

Na diverse leaseauto's (VW Golf) te hebben gereden heb ik vorig jaar besloten om over te stappen op een koopauto. Allereerst omdat ik als zelfstandige niet graag aan een langdurig contract wil zitten en ten tweede vond ik het tijd voor een wat grotere auto. De kredietcrisis en de milieuhype hebben ervoor gezorgd dat een auto als de Audi A6 bijna om niet kan worden omgeruild voor een 1 jaar oudere Golf GTI welke ik voor een prikkie van de leasemaatschappij had overgenomen. Dit betekent in ieder geval dat ik de eerste twee jaar geen last heb van afschrijving.

Het rijden in de Audi is echt compleet anders dan in een Golf. Na twee snelle turbogeblazen auto's is deze ongeblazen 6-cilinder een beetje tam. Op papier moet hij nog wel goed vooruitkomen, maar ik vind het, vooral op snelweg, nogal tegenvallen. Heb je echter geen haast dan is het wel een hele lekkere cruiseauto. Ongemerkt pas je je rijstijl daarop aan en rijd je opeens veel minder op de linkerbaan. Op slecht wegdek voel je dat de brede 245 banden last hebben van sporen. De stugge wegligging kan mij wel bekoren. Het verbruik is met zeer veel moeite op 1 op 10 te krijgen. Als ik tijdens de spits zou moeten rijden dan mag je in je handen knijpen met 1 op 8.

Zoals eerder gezegd was o.a. het formaat de reden van aanschaf. Het grootste voordeel is natuurlijk de kofferbak. Wat een ding! Meerdere golftassen en karren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Groot nadeel daarentegen is het parkeren. Ondanks de aanwezigheid van parkeersensoren heb je in Nederland gewoon te maken met vakjes die zijn gemaakt voor het type Golf.....of kleiner. Hierdoor sta je dichter tegen de andere auto's aan waardoor je nog vaker van die mooie deukjes oploopt van openslaande deuren van anderen.

Van binnen is de Audi, zoals het haar reputatie betaamt, erg solide afgewerkt. Geen piepjes of kraakjes. De sportstoelen zitten prima, het MMI navigatiesysteem werkt naar behoren (heb alleen wel een update nodig) en de bluetooth telefoonverbinding werkt feilloos. Zo te zien is er op de achterbank ook veel ruimte, daar heeft echter nog nooit iemand gezeten :-)

Na aankoop heb ik de auto direct een (hele) grote beurt laten geven, zodat de auto technisch en optisch in bijna nieuwstaat is gebracht. Dat hier hoge kosten aan zijn verbonden lijkt me duidelijk. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de verzekeringspremie, de brandstofkosten en de wegenbelasting. Maar ja, dat zijn zaken die je van te voren weet en onderdeel zijn van het reverse downsizen. De aantrekkelijke aanschafprijs maakt dit gedeeltelijk goed.

Na een jaar sturen (25.000 km) is de auto eenmaal tussentijds naar de garage geweest. Het acculampje ging een paar keer branden en kwam er een nieuwe zwaardere accu in de kofferbak. Verder geen problemen en dus een tevreden berijder.

Al met al een nuttige aanschaf met een leereffect waardoor mijn volgende auto zeker weer een wat potentere motor zal hebben. Daarnaast past een automaat gewoon veel beter bij het karakter van een dergelijke auto. Lekker cruisen!

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.040
Stel samen ▸
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    • 2005
    • 260.475 km

    € 6.000

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    • 2006
    • 169.795 km

    € 19.950

    Audi A6 3.2-V6 FSI Automaat - 1e Eigenaar - Youngtimer!

    Audi A6 3.2-V6 FSI Automaat - 1e Eigenaar - Youngtimer!

    • 2007
    • 113.201 km

    € 23.940

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2005)

    Audi A6 2.4 (2005)

    2
    • 22 september 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line (2004)

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line (2004)

    19
    • 5 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2006)

    Audi A6 2.4 (2006)

    2
    • 5 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line (2006)

    Audi A6 2.0 TDI Pro Line (2006)

    6
    • 3 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2006)

    Audi A6 2.4 (2006)

    16
    • 7 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.7 TDI (2005)

    Audi A6 2.7 TDI (2005)

    3
    • 27 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 Pro Line (2005)

    Audi A6 2.4 Pro Line (2005)

    • 13 mei 2011
meer reviews
Audi A6 2.7 TDI Business - 2006 - 1.038.000 km - Klokje rond

Audi A6 2.7 TDI Business - 2006 - 1.038.000 km - Klokje rond

Henk van Vliet rijdt al negen jaar lang in dezelfde Audi A6 door heel Europa met als gevolg...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden