Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 T.Spark 16V Progression (2002)

autoreview

Alfa Romeo 156 Sportwagon
Alfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 - interieurAlfa Romeo 156 - interieur

Signalement

Uitvoering156 Sportwagon 1.8 T.Spark 16V Progression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb voor deze 156 gekozen, vanwege de goede ervaringen met mijn vorige 156. Iets meer ruimte was gewenst, dus werd het de SW uitvoering, het tussenmodel met het nieuwe dashboard. Prachtige auto met alles erop en eraan en in de goede lichtblauwe kleur. Verlaagd, side skirts en Selespeed lichtmetaal. Aan niets leek het te ontbreken... Totdat ik ermee ging rijden... Was dit een 1.6? Even checken... Nee het is toch een 1.8. Zal wel nieuwigheid zijn, toch? Maar nee hoor, de auto hangt gewoon niet lekker aan het gas, zoals de vorige 1.8. Schijnt met de emissienormen te maken te hebben. Als de dealer hierover eerlijk was geweest en ik dat had geweten, was de keuze op een 2.0 jts gevallen.

PROBLEMEN

Nadat een LPi onderbouw installatie was geïnstalleerd, reed de auto beter (door het hogere octaangehalte), maar de 200 km/u heb ik nog nooit bereikt.
Het olieverbruik ligt inmiddels ver onder de 2000 km per liter, maar volgens de dealer is alles in orde.
De versnellingsbak is al eens gerepareerd maar schakelt nog steeds beroerd.
Bij 10.000 km zijn nieuwe remschijven geplaatst en onlangs is de uitlaat opnieuw vastgelast.
Ook weet de dealer dat de kleur van de linkerportieren afwijkt, maar ik heb echt de puf niet meer om er iets aan te doen; de dealer vindt het best.
Overigens zijn er nog meer grotere en kleinere technische mankementen geweest en soms denk ik eigenlijk alleen nog maar....Nog 2 jaar, dan loopt het contract af.

Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat u nu denkt: het zal wel aan de rijstijl liggen, iets wat ik vaker te horen krijg. Inderdaad, ik rijd behoorlijk door, maar heb respect voor de techniek. De vorige 156 ging met 150.000 km op de klok de deur uit en deze vertoonde, naast de normale slijtage, GEEN gebreken.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens