Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 24V (2003)

autoreview

Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 24V (2003)

Signalement

Uitvoering156 GTA 3.2 V6 24V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf41.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is ondanks de Fiat link een auto in de echte Alfa Romeo traditie. Messcherpe rijdersauto die daarnaast super voldoet als kilometervreter mits je met wat minder veercomfort toe kunt. (ik heb de auto op 16’ gezet wat een beetje extra comfort terug geeft)
De motor is een juweel, laat alles toe van voortsukkelen stationair in zes tot doortrekken tot aan de toerenbegrenzer. Verbruik is wel aan de hoge kant in vergelijking met eerdere gereden Alfa 6 cilinders. Geluid is echter helemaal top en de brandstofkosten vallen omdat de auto voorzien is van een LPG installatie best mee.
Compliment verdient de tractiecontrole. Je denk dat de auto enorme grip heeft want wielspin komt nauwelijks voor ondanks de 250Pk, dit klopt echter niet helemaal want zodra je de TCS uitzet wordt de auto plots een woest spinnend en brullend beest. Je merkt echter de interventie van de TCs niet tenzij je in een scherpe bocht vol op het gas gaat, dan wordt er wel abrupt ingegrepen.
Auto is van alle gemakken voorzien en alles functioneert naar behoren. Ik heb de garage nog nergens voor hoeven bezoeken, enkel euromaster voor banden. De auto geeft een solide indruk, niets rammelt of kraakt en de auto voelt degelijk aan. Ik kan 2 minpuntjes bedenken. De eerste is de stoel, erg mooi maar te weinig steun in de onderrug. De andere is de lage neus waardoor je op de vele drempels erg voorzichtig moet zijn.

December 2007
Ondertussen staat de tellerstand op 107.000 Km en is de tevredenheid met de auto nog steeds hetzelfde. De GTA komt met name in Duitsland en de Alpenlanden tot zijn recht. Als het maar even kan plan/combineer ik zakenreizen zo dat er voldoende reden is om niet te vliegen maar te rijden, zelfs mijd ik op weg naar Italie Zwitserland zodat ik de eerste 100Km van de Autostrada della Brennero niet hoef te missen.
Vraag is wel wat te doen na de GTA. De Italianen bieden in mijn ogen (nog)geen vervanger en een Duitse, Franse of Aziaat moet ik niet aan denken. Als de Italianen niet met een goede vervanger komen dan denk ik dat de GTA nog lang dienst moet blijven doen.

PROBLEMEN

Geen.
December 2007.
Recent (103.000KM) de rechter aandrijfas vervangen, bij aanschaf van de auto maakte deze al een licht geluid wat plotseling erger werd.
Binnenkort wordt prefentief de radiateur vervangen, door het strooizout is deze aangetast en begint licht te zweten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.