Alfa Romeo 156 1.6 T.Spark 16V (1998)

autoreview

Alfa Romeo 156

Signalement

Uitvoering156 1.6 T.Spark 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit vuurrode exemplaar kwam uit de leasepool van mijn werkgever. Het was een reeds behoorlijk afgereden exemplaar, want de eerste berijder had bijna nooit onderhoud laten uitvoeren en de auto blijkbaar nooit gewassen...
Dit feit, in combinatie met de bekende foutjes in de eerste serie van de mooi gevormde 156, resulteerde in een tweevoudige motoroperatie doordat de distributie faalde en het kleppenmechaniek werd gesloopt. Dit gebeurde alle twee de keren toen ik stationair voor een stoplicht stond.
Afgezien hiervan (kosten leasemaatschappij) heb ik erg genoten van de uniek goede rij-eigenschappen van deze Italiaan. De wegligging en feedback van onderstel aan de berijder is geweldig.
De lichte motor met 120 pk zorgde er wel voor dat ik vaak moest doorhalen in de versnellingen om vlot te kunnen accelereren, maar doortrekken tot de 6.500-7.000 tpm was geen probleem. Volgende auto werd wel een 1.8 TS om deze reden...

PROBLEMEN

Veel motorisch, met name door slecht onderhoud van eerste 70.000 km. Verder ´regulier´ Alfa onderhoud.
- Twee maal distributie failure (75.000 en 140.000 km), waardoor de motor helemaal open moest voor een nieuwe kop (gedeeltelijk op kosten importeur!!).
- Lampen koplamp vaak kapot
- Bodemplaat vervangen doordat deze nogal last had van drempels door de kleine bodemspeling
- Richtingaanwijzer/lichtknop twee maal laten vervangen (gewoon kapot gegaan...)
- Ruitenwissers gaven wel eens de geest als het koud was.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.