Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 16V Distinctive (2002)

autoreview

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147Alfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieurAlfa Romeo 147 - interieur

Signalement

Uitvoering147 1.6 T.Spark 16V Distinctive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor de goede orde, de auto was geleased en is inmiddels waarschijnlijk naar een andere eigenaar maar het leek me toch wel aardig mijn bevindingen over de 4 jaar dat ik erin reed even op te schrijven.
Een heerlijke auto, ik kan niet anders zeggen. Om te berijden eigenlijk de leukste auto die ik ooit heb gereden. Vooral op de Autobahn in Duitsland ga je merken wat deze auto met slechts 1.6 kan. Bij 140 begint hij te grommen om vervolgens moeiteloos naar de 190 km p/u door te stomen. En de 200 heb ik ook weleens gehaald al duurt het wel wat langer voor je daar bent. In de tussentijd bleef de auto geweldig bestuurbaar en uit het vooronder klinkt een lekkere ’grom’.
De zit vond ik heerlijk en de stoelen zijn fauteuils. Sturen gaat erg scherp, het lijkt wel of het stuur minder hoeft te draaien dan bij andere auto’s.
Bochten kun je erg hard nemen, er moet veel gebeuren om deze auto te laten slippen of uit de bocht te laten vliegen.
Het geluid is typisch Alfa heb ik me laten vertellen. Als je rustig rijdt is het een gewone hatchbak maar wacht even als je wat hoger in de toeren gaat zitten. Dan wordt het een klein race-autootje en dat is genieten.
De wegligging is voortreffelijk, strak maar toch uiterst comfortabel.
Wat mij vooral is bevallen aan de auto is dat hij vier jaar geen onbalans heeft gehad. Alle auto’s die ik heb gehad hadden daar bij tijd en wijle last van maar bij de 147 heb ik nooit enig trillinkje in het stuur gevoeld. Bij alle snelheden zo strak als maar kan.

PROBLEMEN

Echte grote problemen hebben zich niet voorgedaan. Het viel me wel op dat de koplampen relatief vaak moesten worden vervangen. En in het begin kraakte het dasboard nogal, maar dat is door dealer Maasland opgelost.
Wat kosten betreft heb ik voldoende opgevoerd omdat ik als leaserijder nooit rekeneningen zie. Dus kan ik daar niets over zeggen.
Mijn vrouw was verder nooit heel erg enthousiast over de bagageruimte die ze eigenlijk wat aan de kleine kant vond.
Het enige echt ergerlijke aan het rijden van een 147 is het volgende: Het is een auto die er gewoon om vraagt om er lekker mee in de toeren te gaan en wat harder te rijden dan wettelijk is toegestaan. Tsja en dat met op iedere hoek van de straat een flitspaal of een lasergun. Maar daar kan Alfa niets aan doen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.