Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1998)

Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146 - interieurAlfa Romeo 146 - interieur

Uitvoering146 1.8 Twin Spark 16V L
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003

Ik kocht deze auto in januari 2003, zonder apk. Dat kostte me bij aankomst bij de dealer meteen 300 euro. Verder heb ik nog een aantal probleempjes gehad, toch bevalt de auto me op zich goed. Vooral de motor in combinatie met de lpg-g3 installatie is erg goed. Auto komt op mij betrouwbaar over maar onderhoud is tot nu toe niet goedkoop geweest. Ik heb er in een jaar tijd ruim 2000 euro kosten aan gehad. Maar dat heeft ook te maken met aankoop van bijvoorbeeld mp3 speler van 300 euro. En door mijn eigen fout een nieuwe carterpan (550 euro).

Wat verder opvalt is dat de auto lekker ruim is en nog erg goed rijdt als hij vol zit (vier personen met bagage), mijn ervaring is dat de 156 hier juist helemaal niet tegenkan, de achterveren komen dan tekort.

Alles bij elkaar ben ik dus redelijk tevreden met deze auto, die overigens met een normale rijstijl op gas tussen 1 op 9 en 1 op 10 scoort.

-remschijven afdraaien achter door lange stilstand waarschijnlijk (bij aankoop).

-kapotte carterpan (pas daarom op met vluchtheuvels enthousiast nemen).

-nieuwe distributie riem bij de grote beurt is een dure grap. die beurt kostte me mede daardoor 950 euro.

-koppelings cilinder lek, kosten: 290 euro.

-net nieuwe apk die gelukkig niets dan lof opleverde.

3,5