Alfa Romeo 145 1.6 i.e. L (1995)

autoreview

Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145 - interieurAlfa Romeo 145 - interieur

Signalement

Uitvoering145 1.6 i.e. L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aankoop van deze Alfa hebben we getwijfeld tussen een E36 316i Compact en deze compacte middenklasser. Omdat we meer voor de looks van de 145 waren, is het deze dan ook geworden.

Deze Alfa is een volbloed Italiaanse sportieveling: de boxermotor leeft. En dat hoor je ook... Een prachtig geluid voor de liefhebber die echter op de snelweg een beetje teveel hoorbaar is voor de niet-liefhebber.
Het grote nadeel van dit motorconcept is het verbruik! Gemiddeld 1 op 10 is verre van zuinig voor een 1.6 met 103pk, maar het geluid en het karakter maken dit ruimschoots goed (de auto wordt niet gebruikt als kilometervreter). Dit verbruik wordt ook veroorzaakt doordat de motor uitnodigt tot toeren-maken.
Verdere minpuntjes zijn nog de grote draaicirkel en het krakende dashboard... Muziek luider zetten of gewoon stevig in toeren gaan en je hoort geen kraakje meer :)
De ruitenwissers die erg INefficiënt zijn maar toch veel herrie maken, zijn erg irritant!
De prestaties die de 1.6 neerzet zijn correct (de 145 is immers een heel zware wagen), al is er onder de 3000 o/m niet erg veel leven te bespeuren. De acceleratie is wel goed en heel prettig aangezien je het dus bovenin de powerband moet gaan zoeken.
De wegligging is heel goed (de harde ophaning draagt hiertoe bij), mooie bochtsnelheden zijn haalbaar. Het erg directe stuur is precies en een lust om te rijden... Qua wegligging is de 145 gewoon top.
Ook de interieurinrichting is best origineel met de uitham uit het dashboard: Makkelijke instap voor passagiers naar achter (rechterkant).
Remmen zijn erg doeltreffend voor een auto zonder ABS.
Over het algemeen zijn we heel erg tevreden over de 145.

PROBLEMEN

Buiten het onderhoud (dat altijd een stukje duurder is dan een doorsnee-merk) en normale dingen zoals uitlaat etc. geen abnormale vervangingen gehad gedurende de laatste 3 jaar.

*update 115.000km*

Wagen rijdt nog steeds zo goed als probleemloos.
Er is wel iets mis met de radio (Pioneer) en na een inbraakpoging werd de ruit niet 100% goed vastgezet. Volgende keer dat de auto op onderhoud gaat, wordt dit euvel verholpen.

*update 122.000km*

Net voor de wagen op onderhoud moest bij 120.000km begon de auto lichtjes koelvloeistof te lekken. Aangezien die lekkage almaar serieuzer werd, is dat bij de grote beurt bekeken en werd de radiator vervangen.
De werkplaats-chef wist me overigens te vertellen dat de auto voor het overige nog in perfecte staat is.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.