We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Met een Porsche 964 kun je héél goed rijden, dat kun je niet van iedere luchtgekoelde Porsche zeggen. De 964 is populair, oogt nog min of meer als het origineel maar heeft wel stuurbekrachtiging, airco en bijvoorbeeld ABS. De eerste 911 met een fijne korte schakelpook laat zich eenvoudig rijden, in het geval van de Carrera 4 ook nog eens een extra veilig. Dit alles maakt dat de prijzen van de 964’s die er nog te koop worden aangeboden soms door het dak gaan. Rijden en kilometers maken wordt dan steeds minder leuk.
Daarom hebben wij voor wie begrijpt waar het in Porsche liefhebbers-land écht om draait een perfecte aanbieding. Recent ingeruild van een echte Porsche liefhebber, een erg leuke klant van ons die gewoon durft te zeggen ‘this is what see and what you get’. Hij spreekt gewoon Nederlands overigens hoor..
Natuurlijk is de auto 35 jaar jong, heeft ze heus eens een plaatwerker en een autospuiter gezien en is de kilometerstand niet bijzonder laag, hoewel gem. 8.500km per jaar duidt op een hobbyauto. Maar dit ís me toch een lekker rijdende tijdmachine! Kijk hoe ze op dat iets verlaagde onderstel staat, originele veren erbij hoor, originele kleur zwart, perfect interieur en nog recent voorzien van compleet nieuwe koppeling door een collega specialist die het begrijpt. Kortom, niet de voor de handliggende vragen stellen, voor deze prijs is ze nergens te koop, bij ons wel voor wie snel is. Dat mag geen probleem zijn voor een Porsche rijder.
Meer informatie
Modelreeks: aug. 1988 - sep. 1994
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 227 cm