Toyota wil flink groeien in China
Plus 9 procent in 2018
In 2018 willen de Japanners namelijk 9 procent meer afzetten op de Chinese markt dan in 2017. Dat betekent dat er rond oud en nieuw 1,4 miljoen auto's moeten zijn verkocht, zo meldt persbureau Reuters op basis van informatie van insiders. Volgens diezelfde insiders is Toyota zich ervan bewust dat dit een behoorlijk ambitieuze doelstelling is en is het getal 1,4 miljoen geen 'drempelwaarde' die het bedrijf wil halen. De bronnen zien deze hoeveelheid eerder als een goede motivatie.
Om het doel te halen, trekt Toyota dit jaar een aantal nieuwe SUV's (hoe kan het ook anders) uit de kast. Eén daarvan is de C-HR, een auto die op dit moment nog niet in het enorme aanbod van Toyota in China te vinden is, maar elders veel kopers weet te verleiden. Het halen van de doelstelling wordt naar verluidt dan ook niet zozeer bemoeilijkt door een beperking in de vraag, maar vooral door een beperkte productiecapaciteit voor China. Als dat issue er niet was, zouden Toyota en Lexus volgens sommigen zelfs 1,5 miljoen auto's kunnen verkopen in dat land.
De Chinese markt is voor Japanse merken niet altijd eenvoudig. Zo moest Toyota in 2013 nog inbinden vanwege een ruzie tussen China en Japan over een aantal onbewoonde eilanden.
PRIVATE LEASE Toyota
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Toyota bZ4X 71,4 kWh 204pk Aut Premium DEMO VOORDEEL
- 2025
- 14.985 km

Toyota bZ4X Active 71 kWh Actieprijs! | Direct Leverbaar | 10 Jaar Garantie | 17% BIJTELLING
- 2025
- 2.500 km

Toyota bZ4X Premium 71 kWh Automaat 204pk | Leder | Navigatie | BSM | BTW-auto | Nieuwstaat | Trekhaak |
- 2025
- 15.434 km
Lees ook

Deze SUV’s en cross-overs worden 10 jaar maar hun populariteit maakt ze behoorlijk duur

Met deze Japanse compacte hybride SUV's met de kop eraf kun je nog jaren zorgeloos rijden

Het Trump-effect: Toyota gaat Amerikaanse modellen exporteren naar Japan

‘Toyota MR2 komt terug als GR MR2’

