AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota presenteert GR Supra Racing Concept

Spannende Supra-voorbode

Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
In Zwitserland maken we kennis met de GR Supra Racing Concept, een concept-car van een circuitracer die een nauwkeurige vooruitblik geeft op de op stapel staande nieuwe Supra!

De GR Supra Racing Concept wordt door Toyota getypeerd als een compacte, achterwielaangedreven coupé. De GR Supra Racing Concept, zijn naam geeft het al weg, is maar liefst door Toyota Gazoo Racing ontwikkeld. Het getal 90 op de portieren is een verwijzing naar de codenaam van de Supra. Zaken als de motorkap, achterbumper, sideskirts, achtervleugel, diffuser en spiegelkappen zijn vervaardigd uit lichtgewicht composiet. De voorruiten en de zijruiten zijn van kunststof om de gewichtsreductie te completeren. Het interieur is in deze racer natuurlijk helemaal gericht op circuitgebruik. Kuipstoelen, een veiligheidskooi en een uitneembaar stuurwiel ontbreken dan ook niet. Over welke motor de uiteindelijke straatversie precies gaat aandrijven, houdt Toyota de lippen nog stijf op elkaar.

Het is 1993 als Toyota de voorlopig laatste generatie Supra naar voren schuift, een sportcoupé (ook als targa) die in de jaren negentig samen met auto's als de Mitsubishi 3000GT, Honda NSX en Mazda RX-7 Japan als supercarland vertegenwoordigt. In 2002 valt het doek voor de Supra en nadien duiken om de haverklap geruchten op over de terugkeer van het model. Iets wat nu écht werkelijkheid wordt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Frenkie RS
Frenkie RS
  • 0
Ik vind hem er goed uitzien en hoop dat de straatversie ook mooi is. Wat ik alleen wel jammer vind is dat hij met 'slechts' 340 pk beschikbaar wordt. Dit had de vorige/oude Supra van zo'n 25 jaar geleden namelijk ook bijna met 330 pk. Het huidige BMW M3/M4 blok met 431/450 pk was veel gaver geweest.
Mr Audiction
Mr Audiction
  • 0
@Frenkie RS

Hou er maar rekening mee dat de verhoudingen compleet vern**kt worden bij de straatversie. Kan alleen nog maar tegenvallen t.o.v. deze concept.
En die 340 PK.... er moet natuurlijk wel wat ruimte over blijven voor de tuningbranche he
M Car001
M Car001
  • 2
@straight Six Benz: waarom zouden de verhoudingen bij de straatversie veel anders zijn ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Lastig die achterspoiler als je de caravan wilt aanhaken....
Mr Audiction
Mr Audiction
  • 0
@ERWINKK84
Omdat dit een racewagen is (JGTC waarschijnlijk) en deze mega brede wielkasten en lage rijhoogte niet terug zullen komen op het productiemodel.
Kijk bijvoorbeeld naar de BMW Z4 straatversie vs Z4 GT3 uitvoering.