Toyota haalt BMW in als meest waardevolle automerk

Toyota GT86 2.0 D-4S
Diverse automerken hebben het uitstekend gedaan in de jaarlijkse verkiezing van 'meest waardevolle merken'. Vooral bij Toyota zullen ze blij zijn, want het merk heeft BMW ingehaald als het meest waardevolle automerk.

Volgens de Brandz 100 is de waarde van Toyota met 12 procent gestegen naar 24,5 miljard dollar. Vooral de dominante rol op het gebied van hybrides speelt hierbij een rol. Volgens marktanalisten van Millward Brown 'toont Toyota zo z'n milieubewustzijn en geeft het consumenten een reden om specifiek voor een Toyota te kiezen'.

Ook andere merken deden het goed: Mercedes-Benz, Audi en Hyundai lieten allemaal tweecijferige stijgingspercentages zien. De forse groei op de Chinese markt speelt hierbij een rol, vooral omdat verwacht wordt dat de Chinese markt de komende periode gewoon verder blijft groeien.

Zelfs automobiele grootmachten als Toyota en BMW vallen echter in het niet biij de grootste bedrijven uit de Brandz 100. Volgens het lijstje is Apple nog steeds het meest waardevolle bedrijf ter wereld met een waarde van 181,5 miljard dollar. Google is nummer twee met 113,7 miljard dollar.

De tien meest waardevolle automerken:

PositieMerkWaarde (miljard dollar)
1.Toyota24,5 (+12%)
2.BMW24 (-2%)
3.Mercedes-Benz18 (+11%)
4.Honda12,4 (-2%)
5.Nissan10,2 (+3%)
6Volkswagen8,8 (+3%)
7.Ford7,6 (+8%)
8.Audi5,5 (+18%)
9.Hyundai4,0 (+11%)
10.Lexus3,5 (+2%)

Bron: Millward Brown via Automotive News

PRIVATE LEASE Toyota

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.