Officieel: Citroën DS 5LS is eerste sedan DS-label
Citroëns DS-offensief op de Chinese markt is definitief geopend: deze DS 5LS is de eerste specifiek voor China bedoelde auto van de luxedivisie van het Franse merk.
De nieuwe sedan is 4,70 meter lang, 1,84 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee zit de auto qua grootte tussen de C4 en C5 in. Citroën noemt de wielbasis van 2,71 meter echter 'de grootste van het C-segment', dus we moeten de concurrentie dus meer in de hoek van de Audi A3 Limousine en Mercedes CLA zoeken.
Voor het lijnenspel hebben de ontwerpers inspiratie opgedaan bij recente concept-cars, in de eerste plaats de DS Wild Rubis maar ook de grote Numéro 9.
Citroën gebruikt veel chroom om het premiumgevoel te vergroten. Let ook op de grille: daar prijkt het DS-logo en dus niet het traditionele Citroën-logo. PSA wil DS namelijk in China als een zelfstandig merk neerzetten.
Onder de kap is er keuze uit twee benzinemotoren. De eerste is een THP-motor met een vermogen van 160 pk, de sterkste versie is ook een viercilinder maar dan met 200 pk.
De voorstoelen krijgen een massagefunctie en een Denon HiFi-systeem zorgt voor hoogwaardig geluid. Keyless entry en parkeerhulp behoren ook tot de standaarduitrusting.
Citroën introduceert de DS 5LS in maart in China. Plannen om de auto naar Europa te halen, zijn er vooralsnog niet.
PRIVATE LEASE Citroën
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Citroën C4 Picasso BWJ 2015 | 1.2T 131PK Tendance | TREKHAAK | CLIMA | NAVI | CAMERA | PDC | LICHTMETAAL | CRUISE
- 2015
- 233.889 km

Citroën C3 Aircross Plus | Achteruitrijcamera | Extra getinte achterste zijruiten en achterruit | Koplampen met ECO LED verlichting
- 2025
- 10 km

Citroën C3 Max | Achteruitrijcamera | Dagrijverlichting | Draadloze telefoonlader
- 2025
- 10 km
Lees ook

Citroën Elo is de elektrische Fiat Multipla van de toekomst

Rogier had na 9 jaar zo veel spijt van de verkoop van zijn Citroën GSA X1 dat hij 'm terugkocht

Deze klassiekers zijn echt goedkoop, maar dan moet je zelf goed kunnen sleutelen

De Citroën BX begon zijn carrière braaf maar na de Sport (Flodder!) ging het los met GTI en 16V




