Nu officieel: BMW M2 Competition
410 pk dankzij twee turbo's
De M2 Competition is de extra potente variant die een stapje boven de al niet malse reguliere M2 een plek krijgt in het leveringsgamma van BMW's 2-serie Coupé. De auto krijgt een van twee turbo's voorziene 3,0-liter grote zes-in-lijn mee, een blok dat 410 pk en 550 Nm levert. Het blok houdt overigens wel van de hogere toerenregionen. Het maximumkoppel komt vrij tussen 5.250 en 7.000 tpm. Het koelsysteem is afkomstig van de M4 Competition Coupé. De twinturbo zes-in-lijn is gekoppeld aan een zeventraps DCT-transmissie, al is hij ook met een handgeschakelde zesbak te krijgen.
Wie de op speciaal 19-inch lichtmetaal staande M2 Competition goed op zijn staart trapt, moet de auto in 4,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen schieten. De topsnelheid ligt begrensd op 250 km/h, al is deze met het optionele M Driver's Package te verhogen naar 280 km/h. Het gemiddeld verbruik moet liggen op 9,9/ 100 km (handbak). Met DCT-transmissie ligt het verbruik op 9,2 l/100 km. Speciale aangepaste M-remmerij moet de M2 Competition indien nodig weer snel tot stilstand brengen.
BMW geeft de M2 Competition een volledig nieuw uitlaatsysteem mee, met instelbare kleppen. Aan weerszijden van de achterkant van de auto, het is tenslotte een M-model, vinden we twee uitlaateindstukken. De M2 Competition krijgt grotere nieren in zijn grille, die is afgewerkt in Shadow Line (zwart). Dezelfde kleur vinden we terug op de openingen in de spatborden. De zijspiegels staan ieder op twee pootjes. Verder profiteert de auto van zaken als een uit CFRP vervaardigde veerpootbrug. BMW zegt verder zaken als de stuurbekrachtiging, het differentieel en de stabiliteitscontrole te hebben aangepast.
In het najaar van dit jaar verschijnt de M2 Competition bij de Nederlandse dealers. Prijzen volgen later.