AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Infiniti QX80 Monograph Concept in New York

Groot plan voor nieuwe QX80

Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph
Infiniti QX80 Monograph

Infiniti heeft de QX80 Monograph gepresenteerd: een imposante vooruitblik op een volledig nieuwe QX80!

De huidige, op de Nissan Patrol gebaseerde QX80 is de grootste SUV van Infiniti. Het model stamt in de basis uit 2010 en werd een kleine drie jaar geleden zowel optisch als technisch gemoderniseerd. De huidige QX80 zal er nog enkele jaren tegenaan moeten, maar Infiniti laat met deze QX80 Monograph al zien wat we van een nieuwe QX80 verwachten kunnen.

Volgens Infiniti verkent het merk met de QX80 Monograph een nieuwe vorm van luxe. De in Japan getekende kolos is uiteraard volgehangen met de glimmertjes die bij een studiemodel horen. Wie deze opsmuk wegdenkt, heeft in grote lijnen de opvolger van de huidige QX80 voor zich.

Het studiemodel meet ruim vijf meter in de lengte, is bijna twee meter hoog en meer dan twee meter breed. Infiniti geeft aan zijn best te hebben gedaan om de auto nog imposanter te laten lijken dan het huidige model. De voorzijde draagt meer dan de huidige QX80 de laatste designtaal van Nissans luxedivisie. Op de zijspiegels vinden we camera's die dienstdoen als achteruitkijkspiegels.

De volledige onderzijde van de auto is afgedekt, wat de boel niet alleen beschermt, maar ook efficiënter door de lucht moet laten snijden. Opvallend zijn de enorme wielen die Infiniti onder de QX80 Monograph heeft geplaatst. De lichtmetalen exemplaren hebben een diameter van maar liefst 24 inch. De rand van het wiel zelf dekt een deel van de band af, waardoor de wielen optisch 26 inch groot zijn. Hoe het interieur is vormgegeven, weten we op dit moment nog niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 2
Elegant, stijlvol, charmant, chique, sierlijk, geraffineerd, smaakvol etc. Ik kom woorden te kort om uit te drukken wat deze auto allemaal niet is. Misschien moet ik het maar gewoon bij lomp houden, eigenlijk de overtreffende trap daarvan.
Fun Cars
Fun Cars
  • 0
Op de pers/promo foto's zien vele auto's, zo ook deze er maar zelden flatteus uit! Als dat wel het geval is vallen ze in real-life vaak weer tegen ;-)
-
In de VS zijn dit formaat auto's aardig normaal en niet eens echt groot feitelijk.
Het huidige model zijn we vaak tegengekomen vorig jaar op road-trip daar.
Dat is idd een imposante auto, maar niet zo kitch als deze foto's doen lijken.
-
Het is prima dat lezers bepaalde auto's niet mooi vinden enz. Maar op één of andere manier wordt er altijd gelijk gereageerd zonder te bedenken dat men aan de andere kant van de wereld duidelijk andere behoeftes heb qua auto's.
De afstanden zijn mega vaak. Een ritje van 600miles of meer is vrij normaal. Dan neemt men veel mee. Het hele gezin + trailer of vol werk of sport spullen.
-
Jakkeren doen ze daar ook zelden en op lange cruise afstanden zijn deze auto's soms nog relatief ok met verbruik. Draaien nauwelijks toeren, constante snelheid en veel koppel.
KRUZR
KRUZR
  • 0
Leuke machine als statement tegenover grasmaaiers als de corsa polo ibiza waar Nederland zo dol op is.
Camry TRD
Camry TRD
  • 0
@pepp
Ik vind jouw rijtje juist wel van toepassing..... Als je het vergelijkt met andere auto's in zijn klasse.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Eigenlijk is het een heel mooie auto, als je hem helemaal opnieuw zou tekenen..
Anoniem
Anoniem
  • 0
Maar 1 ding is zeker: karakter heeft ie.
Omdat het een concept is, kan het nog best eens een mooie auto worden, de scherpe randen weggedacht.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Bij Nissan zijn de ontwerpers al net zo dronken als bij Toyota en Lexus! Wat een verschrikking!
Paulus S
Paulus S
  • 1
"......maar ook efficiënter door de lucht moet laten snijden." Haha en dat met een CW-waarde van circa 1.
lennie
lennie
  • 0
Alles in perspectief ppep. Het is een Japans ontwerp en voor een Japans ontwerpteam hebben ze best goed werk afgeleverd. Ik vermoed dat de definitieve versie nog wel een paar gaten of vouwen krijgt op plekken waar je ze niet verwacht.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Dit is een echte 4x4 net als Patrol, QX80 is geen stads schuur bak net als X5 of Porsche suv's of Q7, geen show auto . QX80 is gemaakt voor de profs die willen met styel gewoon hardwerken in alle terreinen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@JvRrrrr

Serieus? Heb je toevallig voorbeelden, want nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden :-)
paul jansen
paul jansen
  • 0
@Traveler 66:
Volgens mij is deze zeker niet geschikt voor off-road. De vorige ook niet, die heb ik weleens goed bekeken, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand daarmee het terrein in gaat.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voorkantje is identiek aan dat van één van de hoofdpersonen van Cars... Moeten Japanse tekenaars denk ik beter kunnen!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@paulJansen, ,dan moeten ze het term Patrol niet aan QX 80 plakken.. dat is verkeerd.
EWi e
EWi e
  • 0
Leuk, dan weten we dus ook meteen hoe de nieuwe Patrol er uit komt te zien. Hetzelfde maar dan met een ander front. Overigens vind ik dat dee niet zo veel veranderd is ten opzichte van de huidige als dat de tekst doet vermoeden.

@ Paul Jansen: Om je twijfels weg te nemen over de huidige:
https://www.youtube.com/watch?v=UnVvbIJjRz4
https://www.youtube.com/watch?v=Kjm7P80HW1w
https://www.youtube.com/watch?v=jc3Jcuj8C-I
etc...
Anoniem
Anoniem
  • 2
@EWI, ik heb filmpjes gezien.. QX80 is gewoon keihard 4x4 in luxe jasje. Vooral filmpje van Australische goudmijn was leuk. Jammer in Europa de echte 4x4 zijn bijna uitgeroeid. Huidige volk weet alleen van die hogepotige snelle patsers bakken o.a X5 en Q7.
EWi e
EWi e
  • 0
Yep, in Europa in de enige echte 4x4 die nog geproduceerd wordt de G-klasse, al maakt MB daar tegenwoordig ook steeds meer een modepopje van dan het benadrukken van de echte 4x4 capaciteiten.
Bij de pick-Ups is daar nog de Amarok maar weet niet of die ook sperren en dergelijke te bestellen is.

Auto's als deze (en de Patrol/Land Cruiser/Pajero/Wrangler/etc.) zijn hier helaas veel te duur geworden door de BPM. De bedragen slaan helemaal nergens op en zijn de auto's ook niet waard.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@EWI, 4x4 zijn goudwaard voor degene die weet juist gebruik van te maken, overal in de wereld ook hier kopen mensen Landcruiser voor het dagelijkse praktijk.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Bigger is not always better
Adriatic
Adriatic
  • 0
@ Fun Cars

Alles best en wel, maar moet hij dan ook zo ontzettend lelijk zijn ?? Infiniti heeft al laten zien dat ze ook mooie auto's kunnen ontwerpen.