Infiniti QX80 Monograph Concept in New York
Groot plan voor nieuwe QX80
Infiniti heeft de QX80 Monograph gepresenteerd: een imposante vooruitblik op een volledig nieuwe QX80!
De huidige, op de Nissan Patrol gebaseerde QX80 is de grootste SUV van Infiniti. Het model stamt in de basis uit 2010 en werd een kleine drie jaar geleden zowel optisch als technisch gemoderniseerd. De huidige QX80 zal er nog enkele jaren tegenaan moeten, maar Infiniti laat met deze QX80 Monograph al zien wat we van een nieuwe QX80 verwachten kunnen.
Volgens Infiniti verkent het merk met de QX80 Monograph een nieuwe vorm van luxe. De in Japan getekende kolos is uiteraard volgehangen met de glimmertjes die bij een studiemodel horen. Wie deze opsmuk wegdenkt, heeft in grote lijnen de opvolger van de huidige QX80 voor zich.
Het studiemodel meet ruim vijf meter in de lengte, is bijna twee meter hoog en meer dan twee meter breed. Infiniti geeft aan zijn best te hebben gedaan om de auto nog imposanter te laten lijken dan het huidige model. De voorzijde draagt meer dan de huidige QX80 de laatste designtaal van Nissans luxedivisie. Op de zijspiegels vinden we camera's die dienstdoen als achteruitkijkspiegels.
De volledige onderzijde van de auto is afgedekt, wat de boel niet alleen beschermt, maar ook efficiënter door de lucht moet laten snijden. Opvallend zijn de enorme wielen die Infiniti onder de QX80 Monograph heeft geplaatst. De lichtmetalen exemplaren hebben een diameter van maar liefst 24 inch. De rand van het wiel zelf dekt een deel van de band af, waardoor de wielen optisch 26 inch groot zijn. Hoe het interieur is vormgegeven, weten we op dit moment nog niet.
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (25)
Reageren



-
In de VS zijn dit formaat auto's aardig normaal en niet eens echt groot feitelijk.
Het huidige model zijn we vaak tegengekomen vorig jaar op road-trip daar.
Dat is idd een imposante auto, maar niet zo kitch als deze foto's doen lijken.
-
Het is prima dat lezers bepaalde auto's niet mooi vinden enz. Maar op één of andere manier wordt er altijd gelijk gereageerd zonder te bedenken dat men aan de andere kant van de wereld duidelijk andere behoeftes heb qua auto's.
De afstanden zijn mega vaak. Een ritje van 600miles of meer is vrij normaal. Dan neemt men veel mee. Het hele gezin + trailer of vol werk of sport spullen.
-
Jakkeren doen ze daar ook zelden en op lange cruise afstanden zijn deze auto's soms nog relatief ok met verbruik. Draaien nauwelijks toeren, constante snelheid en veel koppel.


Ik vind jouw rijtje juist wel van toepassing..... Als je het vergelijkt met andere auto's in zijn klasse.


Omdat het een concept is, kan het nog best eens een mooie auto worden, de scherpe randen weggedacht.







Serieus? Heb je toevallig voorbeelden, want nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden :-)

Volgens mij is deze zeker niet geschikt voor off-road. De vorige ook niet, die heb ik weleens goed bekeken, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand daarmee het terrein in gaat.




@ Paul Jansen: Om je twijfels weg te nemen over de huidige:
https://www.youtube.com/watch?v=UnVvbIJjRz4
https://www.youtube.com/watch?v=Kjm7P80HW1w
https://www.youtube.com/watch?v=jc3Jcuj8C-I
etc...


Bij de pick-Ups is daar nog de Amarok maar weet niet of die ook sperren en dergelijke te bestellen is.
Auto's als deze (en de Patrol/Land Cruiser/Pajero/Wrangler/etc.) zijn hier helaas veel te duur geworden door de BPM. De bedragen slaan helemaal nergens op en zijn de auto's ook niet waard.



Alles best en wel, maar moet hij dan ook zo ontzettend lelijk zijn ?? Infiniti heeft al laten zien dat ze ook mooie auto's kunnen ontwerpen.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.