Fiat 500L doet stoer als Trekking

Fiat 500L Trekking
Fiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L TrekkingFiat 500L Trekking
Fiat probeert met de 500 alle mogelijke gaatjes te vullen. Naast de 500L en 500L Living komt nu de Trekking in de showroom te staan.

De 500L Trekking heeft een iets stoerder voorkomen gekregen dan z'n reguliere broertje. We zien een lange, hoge 500L met speciaal plastic bumperwerk rondom. Hij staat op nieuw 17-inch lichtmetaal en krijgt mat gespoten deurhendels en zijpanelen van geborsteld staal.

Om ook op de zandpaden goed uit de voeten te kunnen, is de Italiaan zo'n tien procent hoger op z'n poten gezet. De totale bodemvrijheid bedraagt nu 14,5 centimeter. Een glazen dak met een oppervlak van 1,5 vierkante meter is standaard.

Ook in het interieur zijn de Italianen druk bezig geweest. Er valt te kiezen uit twee combinaties: Magnesio Grey-bekleding met leren inzetstukken of een zwarte stof met wit leren inzetstukken. Op technisch vlak onderscheidt de Trekking zich van de L door Tracion+, een aangepast tractiecontrolesysteem.

De opgeruigde 500L is beschikbaar met de 105 pk sterke 0,9-liter TwinAir Turbo en de even sterke MultiJet II-dieselmotor. Een stapje lager op de dieselladder staat de 85 pk sterke 1.3-liter variant. Vanaf eind deze maand staat de Trekking bij de dealers, hij kent een vanafprijs van 22.495 euro voor de 105 pk TwinAir-versie. De 85 pk sterke diesel mag mee vanaf 26.295 euro, met Dualogic kost-ie 600 euro extra. Bovenaan de voedselketen staat de 1,6-liter MultiJet-versie die vanaf 28.295 euro met je mee naar huis gaat.

Lezersreacties (38)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.