Facelift Friday: Bentley Arnage
Continental-kijkers voor klassiek model
Tijdens het leven van de Arnage waren Volkswagen en BMW in een ingewikkeld gevecht verwikkeld om de merknamen Rolls-Royce en Bentley. De auto, die in de vorm van de Rolls-Royce Silver Seraph een zustermodel had, kreeg in eerste instantie BMW-motoren mee. Om niet te afhankelijk te zijn van z'n rivaal haalde Volkswagen later de aloude 6,75 liter V8 van stal.
Toen het stof rondom de overname in 2005 was neergedaald en Bentley definitief bij Volkswagen hoorde, besloot dat merk dat het tijd was om de auto van een nieuw front te voorzien. De BMW-achtige, dubbele kijkers in een donkere behuizing maakten daarbij plaats voor vier ronde koplampen met geïntegreerde richtingaanwijzers. Daarmee paste de auto beter bij de Continental GT, het nieuwe 'instapmodel'. Ook de bumpers, de wielen, het kleurenpalet en het interieur gingen op de schop. In deze vorm hield de Arnage het nog vier jaar vol, opvolger Mulsanne werd in 2009 naar buiten gereden.