AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dacia Sandero: Logan zonder kont
19
Na de komst van de Logan, de Logan MCV, de Van en onlangs de Logan Pick-up breidt Dacia haar modellenprogramma nu uit met een hatchback. De nieuwe vijfdeurs Sandero staat op hetzelfde platform als zijn familieleden, maar krijgt wel een heel eigen gezicht.
De nieuwe Dacia Sandero wordt gebouwd in de Dacia-fabriek in het Roemeense Pitesti en profiteert volgens zijn bedenkers van bekende Dacia-eigenschappen als veel binnenruimte, hoge laadcapaciteit en robuuste bouwkwaliteit. Veel eigenschappen van de Sandero kennen we dus al van andere Dacia's, maar de nieuwe hatchback heeft wel degelijk een eigen gezicht. De complete carrosserie is anders dan die van de Logan, en aan de voorkant is de Sandero vooral te herkennen aan zijn wat frivolere koplampen en grille. In vergelijking met de Logan zien we wat meer hoekjes en rondingen, al blijft het ontwerp behoorlijk sober.
Ook wat uitrusting betreft houdt Dacia het sober. Alle versies (behalve de instapper) hebben stuurbekrachtiging en twee airbags, terwijl alleen de duurdere versies voorzien zijn van een in hoogte verstelbare stuurkolom en bestuurdersstoel. ABS is standaard, terwijl ESP en voor het eerst ook een remassistent op de optielijst staan. De Sandero heeft een bagagecapaciteit van minimaal 320 liter, die kan worden uitgebreid tot maar liefst 1.200 liter.
Ook wat uitrusting betreft houdt Dacia het sober. Alle versies (behalve de instapper) hebben stuurbekrachtiging en twee airbags, terwijl alleen de duurdere versies voorzien zijn van een in hoogte verstelbare stuurkolom en bestuurdersstoel. ABS is standaard, terwijl ESP en voor het eerst ook een remassistent op de optielijst staan. De Sandero heeft een bagagecapaciteit van minimaal 320 liter, die kan worden uitgebreid tot maar liefst 1.200 liter.
De Sandero (4.02 meter lang en 1.75 meter breed) wordt leverbaar met twee benzinemotoren: een 1.4 met 75 en een 1.6 met 90 pk. Verder staan er twee dieselopties op de prijslijst met 70 en 85 pk, allebei met een cilinderinhoud van 1.500 cc. De diesels stoten slechts 120 gram CO2 per kilometer uit. De Dacia Sandero gaat komende juli in de verkoop en verlaat de fabriek standaard met drie jaar (of 100.000 kilometer) fabrieksgarantie.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Dacia Sandero
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Dacia Sandero 1.0 TCe Bi-Fuel Comfort | Apple Carplay/Android Auto | Cruise control | Airco |
- 2021
- 76.906 km
€ 11.245

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe SL 90pk DAB | NAVI | CAMERA | 16''LM | CRUISE.C | AIRCO
- 2017
- 78.772 km
€ 8.995

Dacia Sandero 1.6 Stepway + AIRCO + LM VELGEN + ELEKTR PAKKET
- 2011
- 143.992 km
€ 2.900
Lees ook
Nieuws

Vernieuwde Dacia Sandero en Jogger: frisser en Sandero als hybride
Nieuws

Er zijn nog maar 4 auto’s onder de €20.000
Nieuws

Dacia Sandero nog even de populairste nieuwe auto in Europa
Nieuws

Renault Clio verdrijft Dacia Sandero als populairste auto van Europa
Nieuws

