Geen driecilinder voor VW Passat
Volgens de topman heerst bij Volkswagen de vraag of een driecilinder handig is in een auto van het formaat van de Passat. Hij denkt dat de driecilinder 1,0-liter TSI, zoals die in de Polo te vinden is, dermate belast zou worden, dat het de vraag is of-ie dan efficiënter is dan een viercilinder. Laatstgenoemde biedt volgens hem nog meer dan genoeg potentieel in een hybride-aandrijflijn.
Volgens Neußer wil Volkswagen verder proberen om de kosten voor hybride-auto's dermate te drukken, dat die in 2020 met een kwart zijn afgenomen. Dat moet volgens hem mogelijk zijn, omdat de hybride-technologie met lichte aanpassingen in het gros van de modellen van Volkswagen-groep te gebruiken is. In de toekomst zou een hybride-auto volgens de topman dan niet meer hoeven kosten dan een moderne diesel.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Passat Variant 1.5 204 PK eHybrid Business | LED | Head-Up | Navigatie | Achteruitrijcamera | Side Assist |
- 2025
- 25.394 km

Volkswagen Passat GTE 1.4 TSI 218 PK DSG PHEV Business | LED Matrix IQ | Navigatie Pro | Trekhaak | Travel Assist | Achteruitrijcamera |
- 2022
- 69.828 km

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI 218 PK PHEV GTE BNS, Leder, Trekhaak, Matrix-LED, keyless, Groot-Navigatie
- 2020
- 95.268 km
Lees ook

Waarom de Volkswagen ID7 nu al (bijna) de betere Passat is

Deze Volkswagen Passat is er nog ... net - In het wild

Nieuwe Volkswagen Passat en Jetta zorgen voor verwarring

Volkswagen Passat is na 37 jaar nog lang niet klaar - Liefhebber gezocht
