Geen driecilinder voor VW Passat
Volgens de topman heerst bij Volkswagen de vraag of een driecilinder handig is in een auto van het formaat van de Passat. Hij denkt dat de driecilinder 1,0-liter TSI, zoals die in de Polo te vinden is, dermate belast zou worden, dat het de vraag is of-ie dan efficiënter is dan een viercilinder. Laatstgenoemde biedt volgens hem nog meer dan genoeg potentieel in een hybride-aandrijflijn.
Volgens Neußer wil Volkswagen verder proberen om de kosten voor hybride-auto's dermate te drukken, dat die in 2020 met een kwart zijn afgenomen. Dat moet volgens hem mogelijk zijn, omdat de hybride-technologie met lichte aanpassingen in het gros van de modellen van Volkswagen-groep te gebruiken is. In de toekomst zou een hybride-auto volgens de topman dan niet meer hoeven kosten dan een moderne diesel.
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI Highline Automaat Nav.+ Clima Bj:2009 NAP!
- 2009
- 281.365 km

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Business | 218 Pk | Trekhaak | Pano Dak | ACC | Park assist | A-Camera | HUD |
- 2020
- 128.800 km

Volkswagen Passat Variant 1.5 eTSI Elegance DSG *MATRIX*KEYL*360CAM*MASSAGE*
- 2024
- 13.005 km