Toyota C-HR (2024-nu)
Plus & Min
- +Rijeigenschappen
- +Brandstofverbruik
- +Interieur
- -Grote dode hoek
- -Kleine portierruiten achter
- -Bagageruimte
Waar de eerste generatie al een uitgesproken uitstraling had, heeft Toyota met de tweede C-HR nog meer uitgepakt. Onderhuids lijkt het model sterk op zijn voorganger. Dat is goed nieuws, want de vorige C-HR viel goed in de smaak. Ook de tweede C-HR heeft fijne rijeigenschappen en een laag brandstofverbruik door zijn hybride aandrijflijn.
Kopen of leasen
We hebben alle mogelijkheden om een Toyota C-HR te kopen op een rij gezet:
Nieuw uit voorraad | € 35.945 - € 50.795 |
Tweedehands | € 31.400 - € 52.385 |
Private lease | vanaf € 589 |
Nieuwe Toyota C-HR uit voorraad
Is de Toyota C-HR een goede auto?
De tweede generatie Toyota C-HR heeft een hoop techniek van zijn voorganger geleend. Zo zijn de veranderingen aan het onderstel en de hybride aandrijflijn klein. Dat betekent dat de C-HR weer dynamisch rijdt: hij stuurt vrij scherp en is stevig geveerd. Zijn mooie balans tussen dynamiek en comfort maken het een goed rijdende auto.
Ook het interieur draagt bij aan die prettige rijervaring. Je vindt als bestuurder gemakkelijk de ideale zitpositie en ook achterin kun je ondanks de aflopende daklijn prima zitten. De materialen van het interieur voelen fijn aan en het nieuwe infotainmentsysteem en instrumentarium vormen een modern geheel.
Iedere nieuwe C-HR heeft een hybride aandrijflijn - je hebt dus altijd een combinatie van een benzine- en elektromotor. Wel kun je nog kiezen of die benzinemotor 1,8 of 2,0 liter inhoud heeft. De 2.0 is een stuk krachtiger, waardoor de verbrandingsmotor die wordt ondersteund door de elektromotor minder hard hoeft te werken. Daardoor blijft het stiller in het interieur.
Je vindt de tweede generatie C-HR niet meer alleen met een conventionele hybride aandrijflijn, maar ook als plug-in hybride. Dat wil zeggen dat je het accupakket kunt opladen met een stekker, waardoor je zo’n 50 tot 60 kilometer volledig elektrisch kunt rijden. Meer informatie over hoe zo’n plug-in hybride aandrijflijn werkt lees je hier.
Er staan verschillende uitrustingsniveaus op de prijslijst van de Toyota C-HR. De basisversie (Active) heeft onder andere airco, Apple CarPlay/Android Auto en rondom elektrisch bedienbare ramen. Hogere luxeniveaus zijn voorzien van opties zoals sfeerverlichting, 19-inch lichtmetalen velgen, stoelverwarming, sportstoelen, een regensensor en suède deurbekleding. Met alle verschillende versies is er altijd wel een C-HR te vinden die bij je past.
Standaard heeft de C-HR het zogenaamde Toyota Safety Sense 3.0. Dat is een combinatie van verschillende moderne veiligheidssystemen zoals adaptive cruisecontrol, parkeerhulp, dodehoekdetectie en rijbaanassistentie. Dit vind je dus op iedere uitvoering van de C-HR.
Prestaties
Er zijn drie versies van de Toyota C-HR verkrijgbaar: twee met een conventionele hybride aandrijflijn en één plug-in hybride.
Het instapmodel van de C-HR is de 1.8 Hybrid. Deze heeft, zoals zijn naam al doet vermoeden, een 1,8-liter benzinemotor die samenwerkt met een elektromotor. In combinatie leveren ze een vermogen van 140 pk. Een stap daarboven staat de 2.0 Hybrid, die volgens hetzelfde principe werkt en 197 pk heeft.
Daarnaast staat er dus nog een plug-in hybride op de prijslijst: de 2.0 Plug-in Hybrid. Deze levert 223 pk en is daarmee de sterkste van de drie. Op een volle acculading kun je in theorie 66 kilometer volledig elektrisch rijden.
Ruimte en praktische inzetbaarheid
Achterpassagiers hebben in de C-HR meer hoofdruimte dan je zou verwachten bij een model met zo’n aflopende daklijn. Ook de beenruimte op de achterbank is prima, waardoor je zonder problemen met meerdere volwassen passagiers op stap kunt.
Hoeveel je kwijt kunt in de kofferbak, verschilt per type aandrijflijn. Dit komt door de verschillende formaten van het accupakket, wat ten koste gaat van de ruimte in de auto.
Je kunt de meeste bagage kwijt in de 1.8 Hybrid: deze heeft een kofferbak met 388 liter inhoud. Op de tweede plaats staat de 2.0 Hybrid, die 354 liter kan herbergen. De kleinste laadruimte vind je in de 2.0 Plug-in Hybrid, met een inhoud van 310 liter.
Betrouwbaarheid en problemen
Vooralsnog lijkt de tweede generatie Toyota C-HR net zoals zijn voorganger een betrouwbare metgezel. Eén C-HR-bestuurder schreef een keer problemen te hebben gehad met een lege accu, maar verder zijn er nog geen grote mankementen gemeld.
Benieuwd naar de ervaringen van andere bestuurders? Lees dan ook eens de gebruikersreviews van de Toyota CH-R.
Wat zijn alternatieven voor de Toyota C-HR?
Ook nog even kijken naar auto’s die vergelijkbaar zijn aan de Toyota CH-R? Misschien vind je deze modellen interessant:
- Audi Q3
- BMW X1
- Kia Niro
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Toyota C-HR
Had je deze auto's al gezien?

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 First Edition Bi-tone | Rijklaar | Stoel-/stuurverw. | Navi | El.achterklep | Apple/Android | Blind Spot | Keyless | LED
- 2024
- 13.240 km

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 Dynamic
- 2024
- 5.854 km

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140 First Edtion | Parkeersensoren V+A | BLS | Electr
- 2024
- 14.074 km
Lees ook
Waarom de plug-in hybride Toyota C-HR de stekkerloze 2.0 Hybrid buitenspel zet
Dubbeltest: Cupra Formentor vs Toyota C-HR – Verantwoord en (een beetje) sportief
Toyota C-HR vs. Toyota Prius - Altijd een uitgesproken keuze
Maakt de Toyota C-HR Plug-in Hybrid onze duurtest nog fijner?
Toyota C-HR en Corolla Cross zijn anders, maar ook hetzelfde
Gerelateerde forum topics
Prijzen en specificaties Toyota C-HR (2024-nu)
C-HR
5-deurs, suv, 2024-heden
- Nieuw vanaf€ 33.427