
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze AUDI RS 3 SPORTBACK is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 1 maanden oud. In januari 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 72.639 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 340 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De AUDI heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 9,1 l/100 km. De RS 3 SPORTBACK is 87 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. De auto staat momenteel te koop in Bennekom met een kilometerstand van 157.169 km.
| Status | ok | 
| Classificatie | Personenauto | 
| Merk | AUDI | 
| Model | RS 3 SPORTBACK | 
| Kleur | grijs | 
| Brandstof | benzine | 
| Carrosserie | Stationwagen | 
| Aantal deuren | 4 | 
| Aantal zitplaatsen | 5 | 
| Aantal wielen | 4 | 
| Schakeling | automatisch, 7 versnellingen | 
| BPM | € 16.793 | 
| Nieuwprijs | € 72.639 | 
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 | 
| Datum eerste toelating | 27 september 2012 | 
| Datum eerste registratie Nederland | 2 januari 2017 | 
| Datum laatste tenaamstelling | 5 augustus 2025 | 
| APK melddatum | 12 maart 2024 | 
| APK vervaldatum | 13 maart 2025 | 
| Parallel import | ja | 
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? | 
| Plaats chassisnummer | r. motorruimte | 
| Aantal eigenaren | 4 | 
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 | 
| Motorcode | CEP | 
| Aantal cilinders | 5 | 
| Cilinderinhoud | 2480 cc | 
| Max. vermogen | 250 kW / 340 pk | 
| Geluidsniveau stationair | 86 dB | 
| Geluidsniveau rijdend | 71 dB | 
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 13,1 l/100km | 
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 6,8 l/100km | 
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 9,1 l/100km | 
| CO2-uitstoot (NEDC) | 212 g/km | 
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd | 
| Roetuitstoot | 0.002 mg/km | 
| Roetfilter | n.v.t. | 
| Emissiecode | Euro 5 | 
| Bijtelling | 22% | 
| Energielabel | G | 
| Tellerstand controle | € 7,95 | 
| Massa leeg | 1.550 kg | 
| Maximum toelaatbare massa | 2.135 kg | 
| Voorasdruk | 1.150 kg | 
| Achterasdruk | 1.100 kg | 
| Aanhangermassa geremd | 0 kg | 
| Aanhangermassa ongeremd | 0 kg | 
| Lengte | 4.302 mm | 
| Breedte | 1.794 mm | 
| Hoogte | 1.417 mm | 
| Wielbasis | 2.580 mm | 
| Bandenmaat (origineel) | 225/35R19 Prijzen | 
| Topsnelheid | 250 km/h | 
| Acceleratie 0-100 km/h | 4,6 s | 
| Maximum vermogen | 250 kW / 340 pk | 
| Maximum koppel | 450 Nm | 
| Draaicirkel | 10,7 m | 
| Dakbelasting | 75 kg | 
| Inhoud bagageruimte | 302 - 1032 l | 
| Inhoud brandstoftank | 60 l | 
| Segment | G | 
De eerste generatie Audi A3 verkocht erg goed. In 2003 werd hij afgelost door zijn opvolger, die op dit succes voortbouwde. Deze tweede generatie bleef weliswaar goed herkenbaar als A3, maar hij kreeg een wat stoerder uiterlijk. Na al die jaren is de A3 nog steeds een populaire occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadvies Loading...
                        Loading...
                    
                                Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
                                Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
                                mailaccount.


