Kenteken Check KX-338-L
PEUGEOT 308 | 2008
Deze PEUGEOT 308 werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2008 en is nu 17 jaar oud. In december 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De PEUGEOT 308 is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 109 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 191 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km.
BASISKENMERKEN
Status | geëxporteerd |
Classificatie | personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | blauw |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
Motorrijtuigenbelasting (kwartaal) | € 405 - € 424 |
BPM | € 6.171 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 30 juni 2008 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 december 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 7 oktober 2020 |
APK melddatum | 19 november 2020 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 4 |
MOTOR
Motorcode | 9HZ |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 80 kW / 109 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,0 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 129 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Emissiecode | Euro 4 |
Energielabel | B |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.312 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.860 kg |
Voorasdruk | 1.080 kg |
Achterasdruk | 880 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.520 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 705 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.821 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 191 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,1 s |
Maximum vermogen | 80 kW / 110 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 61 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

KX-338-L
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.