- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check GFG-71-Z
RENAULT CAPTUR | 2020
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 5 jaar en 4 maanden oud. In september 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.012 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 150 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 202 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De CAPTUR is 18 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 398 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Arnhem met een kilometerstand van 67.702 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 1.718 |
Nieuwprijs | € 33.012 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 16 maart 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 9 september 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 7 juli 2025 |
APK melddatum | 28 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 28 augustus 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H5H B4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1332 cc |
Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 66 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 149 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 147 g/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.243 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.746 kg |
Voorasdruk | 959 kg |
Achterasdruk | 842 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 670 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/60R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 202 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,6 s |
Maximum vermogen | 113 kW / 154 pk |
Maximum koppel | 270 Nm |
Draaicirkel | 11,1 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 48 l |
Segment | J |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Captur TCe 155 Intens19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 130 Zen19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 130 Intens19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 130 Edition One19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 155 Edition One19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 155 Initiale Paris19 - 21BA5SUV
- Captur TCe 130 Initiale Paris19 - 21BA5SUV
Koopadvies
- +Rijdt prettig
- +Praktisch
- +Moderne opties
- -Geen sterke motoren
- -Nieuw geen plug-in hybride
- -Weinig standaard opties
In 2019 werd de populaire Renault Captur vernieuwd, en ook deze generatie doet het goed. De nieuwe Captur rijdt niet alleen prettig, maar is ook nog eens lekker praktisch. Voor een auto uit het B-segment is hij erg ruim vanbinnen. Desondanks behoudt hij compacte buitenmaten, waardoor hij makkelijk door de stad manoeuvreert.
Lees het volledige Autoweek koopadviesToyota Yaris Cross vs. Renault Captur - Vergelijkende...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

GFG-71-Z
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.