Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2007 en is nu 17 jaar en 8 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 24.048 inclusief BTW en BPM. De PEUGEOT 308 is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 197 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,7 l/100 km.
Status | geëxporteerd |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | blauw |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 5.141 |
Nieuwprijs | € 24.048 |
Datum eerste toelating | 15 september 2007 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 september 2007 |
Datum laatste tenaamstelling | 17 maart 2021 |
APK melddatum | 4 september 2019 |
Aantal eigenaren | 5 |
Motorcode | 5FW |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,3 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 159 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 22% |
Massa leeg | 1.262 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.815 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.650 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.825 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 197 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 64 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.