Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2008 en is nu 16 jaar en 6 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.300 inclusief BTW en BPM. De PEUGEOT 308 is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 109 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,1 l/100 km.
Status | geëxporteerd |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 6.992 |
Nieuwprijs | € 30.300 |
Datum eerste toelating | 10 november 2008 |
Datum eerste registratie Nederland | 10 november 2008 |
Datum laatste tenaamstelling | 31 augustus 2024 |
APK melddatum | 9 augustus 2023 |
APK vervaldatum | 21 augustus 2024 |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 2 |
Motorcode | 9HZ |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 80 kW / 109 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 134 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Massa leeg | 1.470 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.150 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,5 s |
Maximum vermogen | 80 kW / 110 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 60 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.