AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Werkverkeer

werkverkeer
Bij ons in de buurt wordt een stringent parkeerbeleid gevoerd. Geen vergunning? Parkeerschijf over tijd? Buiten de vakken? Voor je het door hebt, ben je allang de pineut. En niet zo'n beetje ook. Schaamteloos wordt veertig euro, bijna honderd gulden, in rekening gebracht voor even te laat bij je auto komen. De medewerkers van 'De Parkeerwinkel' (jawel, zo noemen ze in Almere de parkeerjihad) zijn bovendien een stuk sneller dan ze er uit zien, op in politiekleuren bestickerde damesscootertjes slingeren ze griezelig dicht tussen de auto's door (lopen schijnt te vermoeiend te zijn) en printen ze volautomatisch bonnen uit (schrijven schijnt te moeilijk te zijn). Tja, wat geregeld is moet worden gehandhaafd, denk ik dan maar, en ze zijn thuis vast heel lief.
Maar vanmorgen schoot mij een universeel inzetbare totaalontheffing door het hoofd. Tot voor kort werd het haventje tegenover mijn huis verbouwd, en maandenlang stonden de schaarse parkeervakken en trottoirs vol met auto's van werklieden, grondverzetmachines, schaftketen en aanhangers. Steevast voorzien van zo'n bordje 'werkverkeer'. Datzelfde bordje waarvoor naar het lijkt elke verkeersovertreding door de vingers wordt gezien. Rij maar over de vluchtstrook, sla maar af waar het niet mag, zet maar op de stoep: je bent immers aan het werk.
Nee, ik ben op weg naar mijn schoonmoeder.

Lezersreacties (10)

Reageren