Volvo's dwaze dagen

Volvo C30
Goed moment. Net nu het land aan de vooravond staat van een gruwelijke bezuinigingsoperatie, komt Volvo met een offer you can't refuse: een C30 voor 20k. Dan heb je een nette 1.6 met airco en radio-cd; voor 3k meer levert Volvo hem als diesel. Fijn idee als je net voor veertig een kale V70 op het oog had maar toch wat nerveus werd van de beurs; voor de helft van dat geld toch een echte Volvo.
Het is een heerlijke auto, laten we wel zijn. Je moet geen groot gezin hebben, maar vier personen gaan er altijd in en voor de vakantiebagage zijn er grootmoeders of karretjes. Bedenk dat we in zware tijden leven, nood breekt wet.
Ik heb wel een vraag, die ook een weet is. Op occasionsites vind ik 548 C30's in de etalage. Daarvan staan er 380 bij de Volvo-dealer. Ongeveer de helft moet minder dan 20.000 opbrengen, maar in de meeste gevallen niet zoveel minder dat de nieuwe kansloos wordt; de rest zit erboven. Dan praat je niet over uitgewoonde meuk. In de meeste gevallen zijn het perfect onderhouden, goed uitgeruste auto's met lage kilometerstanden. Hoe denkt het merk die eigenhandig uit de markt geblufte tweedehandsjes zonder drastische prijsverlagingen te kunnen slijten?
Ik kan me indenken dat er dezer dagen Volvo-dealers zijn die er slecht van slapen. Dat wordt dumpen.

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.