Een kort persberichtje op de vrijdagmiddag: Land Rover schrapt de G4 Challenge. Ik zat al zo te hopen dat ik ook deze editie weer mee mag, maar dat kan ik nu dus wel vergeten. Even de G4 in een notendop: bij min twintig in een tentje slapen, je behoefte doen in een plastic zak, op braaksel gelijkend bergbeklimmersvoer met brak water als dagelijks menu en dat alles gelardeerd met dehydratatie en hoogteziekte. Ik had het voor geen goud willen missen, maar de 2009-editie kan ik schudden.
Maar niet getreurd, ik heb een aardige vervanger. Ik ben inmiddels in Buenos Aires, om samen met Team van Eikeren de Dakar te rijden. Niet zomaar even een etappe, maar van start tot finish. Een droom uit mijn jeugd komt toch nog uit. En jullie kunnen ook een klein beetje mee, want op deze site zal ik vanuit auto 939 dagelijks onze bevindingen verhalen. En afzien zullen we, dat kan ik je vast beloven met temperaturen boven de veertig graden, extreme droogte, ondoorkoombare zandduinen en zuurstofgebrek.

