AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sweet memories: Porsche Carrera GT
18
Laatst haalden we hier op de redactie herinneringen op: auto-herinneringen wel te verstaan. Van avonturen die we hebben beleefd met mooie auto's.
Zoals het afscheid van de Porsche Carrera GT.
Dat zit zo: we werden uitgenodigd om nog een keer een stukje door Duitsland te blazen met een Porsche Carrera GT. De produktie van de auto zou stoppen en het Duitse automerk wilde daar nog even bij stilstaan. Dus vanaf Stuttgart de openbare weg op richting Leipzig en dan eindigen op het Porsche testcircuit even buiten die plaats. En daar nog een paar rondjes. Dat is dus smullen!
Eenmaal aangekomen in Stuttgart-Zuffenhausen, Porsches hoofdkwartier, zeikt het van de regen. En het ziet er niet uit alsof het ooit nog zou ophouden. Er zijn twee auto's voor 8 journalisten. Dus vier autojournalisten kruipen aan boord van 2 Carrera's, de vier anderen gaan in Cayennes achter de GT's aan om verderop tijdens de route te wisselen.
Eerste tussenstop: 2 van de 8 man hebben gereden. Tijd om te wisselen! Op het punt van de tussenstop is het een gezellig samenzijn van Cayennes, nog wat auto's en.. één GT. De andere GT is nog onderweg. Wachten, wachten. Het duurt wel erg lang. Wat is er aan de hand? Duitse Porsche-gezichten gaan op onweer, druk mobiel telefoon-verkeer. Er is iets mis.
Dan roept de Porsche-crew iedereen bij elkaar voor een ingelaste briefing. Die gaat als volgt:
"Vanochtend is één van de twee Porsches Carrera GT gecrasht bij het wegrijden bij een tankstation. Niemand is gewond maar de auto is verloren. Daarom hebben we besloten om het testrijden voor vandaag op te schorten, het weer is te slecht." Einde briefing.
Allemachtig, we zijn hier op het afscheidsfeestje van de GT en een collega rijdt er één plat! Díe durft!
Die collega is een Engelse journalist. Die uiteindelijk ongeschonden opdoemt en zich bij de andere zeven collega's één voor één persoonlijk komt verontschuldigen dat hij het feestje heeft ontwricht. Hij oogt aangedaan en ziet bleek om de neus! Maar wel keurig opgevoed.
De volgende dag. De zon schijnt niet, maar het is wel droog in Leipzig. En we sturen een Carrera GT over de testbaan. Porsche-icoon Walter Röhrl komt ook nog even langs en stuurt de legendarische 959 over datzelfde circuit. Dan zitten wij ernaast. Het was zodoende een bovengemiddeld memorabel tripje! En een geweldige aanleiding om deze foto's weer eens te laten zien!
Zoals het afscheid van de Porsche Carrera GT.
Dat zit zo: we werden uitgenodigd om nog een keer een stukje door Duitsland te blazen met een Porsche Carrera GT. De produktie van de auto zou stoppen en het Duitse automerk wilde daar nog even bij stilstaan. Dus vanaf Stuttgart de openbare weg op richting Leipzig en dan eindigen op het Porsche testcircuit even buiten die plaats. En daar nog een paar rondjes. Dat is dus smullen!
Eenmaal aangekomen in Stuttgart-Zuffenhausen, Porsches hoofdkwartier, zeikt het van de regen. En het ziet er niet uit alsof het ooit nog zou ophouden. Er zijn twee auto's voor 8 journalisten. Dus vier autojournalisten kruipen aan boord van 2 Carrera's, de vier anderen gaan in Cayennes achter de GT's aan om verderop tijdens de route te wisselen.
Eerste tussenstop: 2 van de 8 man hebben gereden. Tijd om te wisselen! Op het punt van de tussenstop is het een gezellig samenzijn van Cayennes, nog wat auto's en.. één GT. De andere GT is nog onderweg. Wachten, wachten. Het duurt wel erg lang. Wat is er aan de hand? Duitse Porsche-gezichten gaan op onweer, druk mobiel telefoon-verkeer. Er is iets mis.
Dan roept de Porsche-crew iedereen bij elkaar voor een ingelaste briefing. Die gaat als volgt:
"Vanochtend is één van de twee Porsches Carrera GT gecrasht bij het wegrijden bij een tankstation. Niemand is gewond maar de auto is verloren. Daarom hebben we besloten om het testrijden voor vandaag op te schorten, het weer is te slecht." Einde briefing.
Allemachtig, we zijn hier op het afscheidsfeestje van de GT en een collega rijdt er één plat! Díe durft!
Die collega is een Engelse journalist. Die uiteindelijk ongeschonden opdoemt en zich bij de andere zeven collega's één voor één persoonlijk komt verontschuldigen dat hij het feestje heeft ontwricht. Hij oogt aangedaan en ziet bleek om de neus! Maar wel keurig opgevoed.
De volgende dag. De zon schijnt niet, maar het is wel droog in Leipzig. En we sturen een Carrera GT over de testbaan. Porsche-icoon Walter Röhrl komt ook nog even langs en stuurt de legendarische 959 over datzelfde circuit. Dan zitten wij ernaast. Het was zodoende een bovengemiddeld memorabel tripje! En een geweldige aanleiding om deze foto's weer eens te laten zien!